İnternetten ya da telefonla yapılan alışverişlerde mağdur olan vatandaş sayısı tavan yaptı. Son 5 ayda kurumlara konu hakkında
5 binin üzerinde şikayet geldi. Kimi telefon siparişi verip salatalık getirildiğini, kimi ürünün maketinin gönderildiğini belirterek, başvuru yaptı.
Gümrük Bakanlığı da e-ticaret ve kapıdan satışlarla ilgili düğmeye bastı. Kargo firmaları ve hakem heyetlerini de kapsayan yapılan çalışmada,
'Kapıdan ödemeli satışlarda alıcının kargo paketini açıp ürünü gördükten sonra ödemeyi yapması' çözümü öne çıktı. Önümüzdeki günlerde netlik kazanacak çalışmaya göre; ürünün
hasarlı ya da farklı olması durumunda kargo şirketi, ürünü firmaya geri götürmekle sorumlu olacak.
BİLGİLENDİRME KAMPANYASI
Ayrıca tüketici hakem heyetleri üzerinden bilgilendirme ve bilinçlendirme kampanyası da başlatılacak. Uzmanlar, vatandaşlara,
"Gelen kargoyu açıp kontrol etmeden, kargo görevlisinin uzattığı, teslim aldığınızı gösteren tutanağı imzalamayın. Bu kağıdı imzaladıktan sonra ürünü resmi olarak teslim almış oluyorsunuz ve kargo şirketinin rolü bu noktada bitiyor" uyarısında bulundu.