Evi olan yaşadı, fiyatlar fırladı

Konut Fiyat Endeksi, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,79 oranında artarak 203,92 seviyesinde gerçekleşti. Endekse göre bir önceki yılın aynı ayında İstanbul'da fiyatlar yüzde 21,37 oranında artış gösterdi.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2016 yılı Şubat ayı 'Konut Fiyat Endeksi'ni (KFE) açıkladı. Türkiye konut piyasasındaki fiyat değişimlerini takip etmek amacıyla tabakalanmış ortanca fiyat yöntemi ile hesaplanan KFE (2010=100), 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,79 oranında artarak 203,92 seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 16,42 oranında artan KFE, aynı dönemde reel olarak yüzde 7,02 oranında arttı. Metrekare başına konut değeri olarak hesaplanan birim fiyatlar 2015 yılı Şubat ayında bin 537,87 TL/metrekare iken 2016 yılı Şubat ayında bin 754,93 TL/metrekare olarak gerçekleşti.
Türkiye genelinde, 48 ilde son iki yılda yapımı gerçekleşen konutların değerleme raporları analiz edilerek hesaplanan Yeni Konutlar Fiyat Endeksi (YKFE) (2010=100) 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 1,68 oranında artarak 196,51 düzeyinde gerçekleşti. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,63 oranında, reel olarak ise yüzde 5,38 oranında arttı.
İSTANBUL'DA FİYATLAR UÇTU
Üç büyük ilin konut fiyat endekslerindeki gelişmeler değerlendirildiğinde, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 0,77, yüzde 0,33 ve yüzde 1,45 oranlarında artış görüldü. Endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre ise İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 21,37, 11,65 ve 16,35 oranlarında artış gösterdi.
Üç büyük ilin yeni konutlar fiyat endeksleri değerlendirildiğinde, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre, İstanbul ve İzmir'de sırasıyla yüzde 2,09 ve yüzde 1,37 oranlarında artış görülürken, Ankara'da yüzde 0,63 oranında azalış görüldü. Endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre ise İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 21,03, 11,96 ve 14,27 oranlarında artış gösterdi.
KFE'deki en yüksek yıllık değişimin gerçekleştiği düzeyler yüzde 24,86 ile TR32 (Aydın, Denizli ve Muğla), yüzde 23,26 ile TR22 (Balıkesir ve Çanakkale) ve yüzde 21,37 ile TR10 (İstanbul) olurken, en düşük yıllık değişimin gerçekleştiği düzeyler ise yüzde 3,40 ile TRC1 (Kilis, Adıyaman ve Gaziantep), yüzde 3,53 ile TRC3 (Batman, Mardin, Siirt ve Şırnak) ve yüzde 4,76 ile TRC2 (Diyarbakır ve Şanlıurfa) oldu.
HEDONİK KONUT FİYAT ENDEKSİ
Türkiye'deki konutların gözlemlenebilen özelliklerinin zaman içinde kontrol edilerek, kalite etkisinden arındırılmış fiyat değişimlerini izlemek amacıyla hesaplanan Hedonik Konut Fiyat Endeksi (HKFE) (2010=100), 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 1,03 oranında artarak 178,64 seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 13,02 oranında artan HKFE, aynı dönemde reel olarak yüzde 3,90 oranında arttı. Kalite artışından kaynaklanan yıllık fiyat artışı yüzde 3,00 oldu.
Üç büyük ilin hedonik konut fiyat endekslerindeki gelişmeler değerlendirildiğinde, 2016 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 1,00, yüzde 0,30 ve yüzde 1,94 oranlarında artış görüldü. Endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre ise İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 21,29, 10,00 ve 14,33 oranlarında artış gösterdi. Kalite artışından kaynaklanan yıllık fiyat artışları sırasıyla yüzde 0,07, yüzde 1,50 ve yüzde 1,77 oldu.
HKFE'deki en yüksek yıllık değişimin gerçekleştiği düzeyler yüzde 21,29 ile TR10 (İstanbul) ve yüzde 20,67 ile TR32 (Aydın, Denizli ve Muğla) olurken, en düşük yıllık değişimin gerçekleştiği düzeyler ise yüzde 0,14 ile TRC1 (Kilis, Adıyaman ve Gaziantep) ve yüzde 2,95 ile TRA2 (Ağrı, Ardahan, Kars ve Iğdır) oldu.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.