İstanbul sigortacılıkta faizsiz finans merkezi olacak

Doğa Sigorta Başkanı Kırmızı, hükümetin katılım sigortacılığına verdiği desteğin önemine dikkat çekti. Kırmızı, desteğin hem yerli hem yabancı sermayedarın sektöre ilgisini artıracağını belirtti

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 28 Ocak 2016 Güncelleme 28 Ocak 2016, 00:00
İstanbul sigortacılıkta faizsiz finans merkezi olacak

İÇİNDEKİLER

İstanbul'un faizsiz finans alanında merkez olması potansiyelini güçlendirmek amacıyla katılım bankacılığı ve sigortacılığı, kooperatifçilik ve faizsiz finans sisteminin geliştirilmesi için yürütülmesi öngörülen eylemler Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe girdi. Hazine Müsteşarlığı'nın katılım sigortacılığının gelişmesi için verdiği destekle bugüne kadar geldiklerini ifade eden Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, şunları söyledi: "Hükümetimiz bu kararlarla katılım sigortacılığına ve kooperatifçiliğe verdiği desteği devlet politikası haline getirmiştir. Bizler de bu politikaya uygun olarak çalışmalarımızı daha da hızlandırıp İstanbul'un bu anlamda bir finans merkezi olması için önemli katkılarda bulunmak istiyoruz."

'YABANCI İLGİSİ ARTACAK'
Kırmızı
, konuyla ilgili sözlerine şöyle devam etti: "Hükümetimizin bu konudaki kararlılığı ve politikası biz ve bizim gibi yatırımcıları daha güvenli bir zeminde çalışmaya çekmiştir. Bu hem yerli hem yabancı sermayenin ilgisini daha da artıracaktır. Yabancı sermaye daha rahat ve güvende yatırımlar yapacaktır. Ülkemiz bu yılın sonunda faizsiz finans anlamında çok mesafe alacak. Ülkemize dışarıdan sermaye girişi hızlanacak ve artacak. İstanbul bu anlamda önemli merkezlerden biri olacaktır."

GENERALİ'DEN FERDİ KAZA ALANA CHECK-UP TEMİNATI
Generali Sigorta, farklı içeriklerle hizmete sunduğu 'Standart Ferdi Kaza' ve 'Göz Bebeğim Ferdi Kaza' ürünleriyle sigortalıların güvence alanını genişletmeye devam ediyor. Sadece Generali Sigortaları acenteleri tarafından sunulan Ferdi Kaza Sigortası ürünleri yılda bir defa kullanılmak üzere Check-up ve Göz Check-up teminatlarını kapsıyor. Generali Sigorta, kaza sonucu vefat ve sürekli sakatlık risklerinin gerçekleşmesine karşı farklı içeriklerle hizmete sunduğu Ferdi Kaza Sigortası ürünlerinin teminatlarını zenginleştirerek sigortalıların ve onların ailelerinin güvencesini genişletiyor.

BES ARTIK DAHA DA AVANTAJLI

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), Ocak 2016 itibarıyla yeni bir döneme girdi. Katılım Emeklilik Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Fahrettin Yahşi, BES'in 2013'te devlet katkısının devreye girmesiyle yükseliş ivmesi yakaladığını kaydetti. Bu yükselişini 2015'te de sürdürdüğünü söyleyen Yahşi, "Yıl içerisinde yaşanan ekonomik dalgalanmalara rağmen sistemin yıl sonu verilerine baktığımızda, katılımcı sayısının 6 milyona ulaştığını ve fon büyüklüğünün de toplam 47 milyar lirayı bulduğunu görüyoruz. Sektörde faizsiz bireysel emeklilik fonlarını tercih eden katılımcı sayısı ise 440 bini aştı" dedi. Yahşi, yeni BES yönetmeliğiyle katılımcıların daha avantajlı olacağını ve daha iyi tasarruf yapabileceklerini vurgulayarak, şöyle devam etti; "Bu düzenleme, bireysel emeklilik şirketleri açısından olumsuz olarak görünse de aksine katılımcılar açısından sistemin daha elverişli hale gelmesiyle, şirketlerin katılımcı kazanmasını kolaylaştıracaktır. Bu şekilde katılımcıların sistemden daha fazla tasarruf sağlayabilmelerinin önü açılmış olacak."

KAYAK KEYFİ AKSİGORTA GÜVENCESİNDE

Sömestr tatillerinin en büyük keyfi kayak, Aksigorta güvencesiyle çok daha güvenli. Aksigorta, sunduğu Premium Seyahat Sigortası ve Seyahat Sağlık Sigortası ürünleriyle, yurt dışındaki kayak merkezlerinde, hobi olarak kayak yapan sigortalıların, olası kazalar sonucu gereken tedavi giderlerini teminat altına alıyor. Aksigorta'nın Premium Seyahat Sigortası ürünü, tarifeli uçuşlarda bagajın kaybolması, çalınması, zarar görmesi, seyahatin iptali, pasaport ya da uçak biletinin kaybolması ve mücbir sebeplerden dolayı uçuşun kaçırılması durumlarında da güvence sunuyor.

HDI SİGORTA'DA PAROLA 'HIZLI DESTEK'

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, Hızlı Destek İstasyonu hizmetlerinin bir yılını doldurduğunu söyledi. "Hasar sonrası müşteri memnuniyetini HDI Sigorta olarak son derece önemsiyoruz ve hızlı destek istasyonunu operasyonlarımızın ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Son 1 yılda 698 dosya kapatıldı ve hatırı sayılır bir tasarruf sağlandı. Giriş yapan 578 müşteri telefonla arandı ve yüzde 94 oranında müşteri memnuniyeti sağlandı" diyen Hancıoğlu, Hızlı Destek İstasyonu'nun İstanbul başta olmak üzere Türkiye genelinde yaygınlaşacağı anlattı.

TARSİM'den eğitim seferberliği
Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM), dağıtım kanalları çalışanlarına yönelik eğitim programı düzenliyor. TARSİM Genel Müdürü Yusuf Cemil Satoğlu, 2015'te başlayan ve bu yılda devam edecek eğitimlerde, 5 bin kişiye ulaşacaklarını aktardı. Satoğlu, "Eğitimlerde poliçe tanzimi, hasar ihbar, ekspertiz ve ödeme süreci, teminat kapsamı, ekran uygulamaları, yeni teminatlar, uygulamalar ile üreticileri sigortaya teşvik edecek indirimler ve seçenekli tarifeler gibi başlıklarda bilgilendirmeler yapılıyor" dedi.

TÜRK NİPPON SAĞLIK BRANŞINDA FAALİYETTE
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, 2015 yılında hedeflerinin üzerinde prim ürettiklerini ifade etti. 2015'te portföylerinin yüzde 65 oto dışı, yüzde 35 ise oto sigortalarından oluşmasını sağladıklarını aktaran Pamukçu, "2016 yılında da bireysel sigortaların yanı sıra özellikle KOBİ'lerin yangın, sorumluluk, nakliyat ve inşaat sigortalarında hem üretimlerini hem de kârlılıklarını artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca, 2016 yılında tamamlayıcı sağlık ve yeni sağlık sigortası ürünlerimizle sağlık branşında da piyasada olacağız" dedi.

AXA 'EN BEĞENİLEN ŞİRKET' SEÇİLDİ
Aylık iş hayatı ve ekonomi dergisi Business Life tarafından gerçekleştirilen Türkiye'nin En Beğenilen ve Bilinen Şirketleri araştırmasında Axa Sigorta, sigorta sektörünün 'En Beğenilen Şirketi' seçildi. Business Life dergisinin araştırmasında 50 farklı sektörün ilk 5 şirketine yer verildi. Axa Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek konuyla ilgili yaptığı açıklamada, en beğenilen şirket seçilmelerinin, ürün ve hizmetleriyle ilgili yaşadıkları deneyimleri birçok aşamada ölçümleyerek sürekli iyileştirmeye odaklanan bir anlayışın memnuniyet verici bir sonucu olduğunu belirtti.

METLİFE'TAN KAZALARA KARŞI 'KORUMA KALKANI'
MetLife, yeni ürünü 'Koruma Kalkanı' ferdi kaza sigortasının online satışlarına başladı. Sadece dijital platformdan ulaşılabilen 'MetLife Koruma Kalkanı' sigorta paketleri, üç basit adımda aileleri hayatın getirdiği ani risklere karşı finansal koruma altına alma imkanı sunuyor. MetLife Emeklilik Genel Müdürü Deniz Yurtseven, bireysel ve aile paketleri olmak üzere müşterilere iki farklı alternatif sundukları MetLife Koruma Kalkanı ile, kaza durumlarında vefat veya sakatlık risklerinin yanı sıra acil durumlardaki hastane masraflarını da güvence altına aldıklarını söyledi. Ürün ile ayrıca Dört Dörtlük Asistans hizmeti de sunuluyor.