Sigortacılıkta haksız rekabete izin verilmesin

Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş, 'Düzenlemeler sektördeki her şirketi aynı şekilde bağlamalı. Kamu otoritesinden tek beklentimiz, sermaye yeterliliği olmayan şirketlerin haksız rekabet yaratacak uygulamalarına izin verilmemesi' dedi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 17 Aralık 2015 Güncelleme 17 Aralık 2015, 08:25
Sigortacılıkta haksız rekabete izin verilmesin

İÇİNDEKİLER

Sompo Japan Sigorta Genel Müdürü Recai Dalaş, sektörde son 10 yılda birçok yasal düzenleme gerçekleştirildiğini ifade etti. Bunların sonunda sektöre önemli ölçüde şeffaflık geldiğini belirten Dalaş, bunları olumlu gelişmeler olarak nitelese de zaman zaman çok doğru bulmadığı düzenlemeler olduğuna da değindi. Dalaş, konu hakkında şunları söyledi:

'MÜKEMMELLİK MERKEZİ'

"Trafik sigortalarında ticari araç primlerine üst sınır getirilmesi pek doğru bulmadığım uygulamalardan. Doğru ve yanlışlarıyla düzenlemeler her şirketi bağladığı sürece ben burada bir sorun görmem. Benim kamu otoritesinden tek beklentim, sermaye yeterliliği olmayan şirketlerin haksız rekabet yaratacak uygulamalarına izin verilmemesi. Ayrıca , birçok şirketin yıllardır zarar eden trafik branşındaki pazar payını azaltmaya çalıştığını biliyoruz." Sompo Grubu içerisinde önemli bir yer tuttuklarını kaydeden Dalaş, şöyle devam etti: "Yeteneklerimizi neredeyse her gün geliştirerek oto sigortaları yönetiminde Sompo Japan Grubu'nun 'center of excellence'ı yani mükemmellik merkezi ilan edildik. Özellikle bireysel sigortacılık alanındaki ulaştığımız durum sonucu, grubumuzun yurt dışı büyüme planları içinde şirketimiz önümüzdeki dönemde Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin merkezi olacak."

EV ALANA GENERALİ HEDİYESİ
Generali Sigorta ve RE/MAX işbirliğiyle, RE/MAX ofislerinden ev kiralayan, satın alan, evini RE/MAX aracılığıyla kiraya veren veya satan herkese 3 aylık 'Kolay Evim Sigortası' hediye edilecek. Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, "RE/MAX müşterilerinin varlıklarını koruma altına alacak ve onların tüm sigortacılık ihtiyaçlarını en hızlı şekilde karşılayacağız. Generali Sigorta'nın ana sorumluluk alanlarından biri olarak gördüğü asistans hizmetleri ile de hayatlarını kolaylaştırıyoruz" dedi.

NATİONAL GEOGRAPHİC VE AXA İŞBİRLİĞİ
Axa Araştırma Fonu, National Geographic ile yaptığı anlaşma çerçevesinde 3 araştırmacının çalışmalarına destek veriyor. İşbirliği kapsamında yapılan araştırmalardan ilkinde diyabet ve obezite gibi hastalıkları azaltmak için riskli yeme alışkanlıklarının nasıl yönetilebileceği, bir diğerinde toprak kirliliğinin etkisinin nasıl engellenebileceği, diğerinde ise dünyada artan nüfus ve iklim değişikliği inceleniyor.

NN HAYAT'TAN YENİ KAMPANYA
NN Hayat ve Emeklilik'in yeni reklam kampanyasında, çocuklar 'Hayat' ebeveynleriyse 'Sigorta' olarak tanımlanıyor. Kampanyada, çocukların hayattaki esas güvencesi olan ebeveynlerin başına istenmeyen bir durum geldiğinde devreye hayat sigortasının gireceği ve çocukları koruma altına alacağı vurgulanıyor. NN Hayat ve Emeklilik Kurumsal İletişim Müdürü Beste Yıldız, "Yeni kampanyamızla anne-babaların çok hassas olduğu bu konuda kaygılarını azaltmayı amaçladık" dedi.

AK SİGORTA 55 YAŞINDA
İlk poliçesini 1961 yılında hazırlayan Aksigorta, 55 yıl boyunca Türkiye'nin dört bir yanındaki 15 milyonu aşkın müşterisine sağlıktan kaskoya, işyeri paketlerinden sorumluluk sigortalarına kadar yaklaşık 44 milyon poliçeyle güvence sundu. 55 yılda bugünkü değeri yaklaşık 21 milyar liraya denk gelen prim üretirken, 1983'te banka sigortacılığı alanında Türkiye'nin ilk online poliçe tanzimini gerçekleştirerek 'banka sigortacılığı' kavramını sigortacılık literatürüne kazandırdı.

14 MİLYAR LİRA HASAR ÖDENDİ
55 yıl önce 4 kişilik bir ekiple yola çıkan Aksigorta'nın bugün 700 çalışanı, 16 bölge müdürlüğü, 2 bini aşkın bağımsız acentesi, bine yakın Akbank şubesi, 69 broker ve 3 bin 600 anlaşmalı kurumu ile geniş bir aile olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, sözlerine şöyle devam etti: "Geride bıraktığımız 55 yılda meydana gelen 9 milyon adet hasar karşılığında sigortalılarımıza 14 milyar lira ödeme gerçekleştirdik. 49 bin çekici, 30 bin adet ikame araç, 45 bin adet mini onarım hizmeti verdik. Bugün Aksigorta güvencesi altında olan yaklaşık 2.8 milyon müşterimizin ortalama 1.3 poliçesi bulunuyor."