DERTLERİ BAŞKA
Prototiplerin paylaşılmasından birkaç saat sonra ise yukarıdaki koroya, paralel medya ile Doğan medyası da balıklama atladı. Milli otomobili itibarsızlaştırmaya çalışan yayınlar, önce Hürriyet'in internet sitesinde başladı. Bu haber aynen dün paralel gazetelerde yer aldı. Bu gazeteler, henüz çizgileri bile belli olmayan teknolojisiyle öne çıkacak milli otomobilimizi karalamaya çalıştı. Bakan Işık, dün, "Bu nihai ürün değil" açıklaması yaptı. Bu koro nihai ürünü gördüğünde de rahatsızlığını dile getirecek, bunu biliyoruz. Çünkü amaç üzüm yemek değil, bağcı dövmek. Onlar aracın şeklinden değil, Türkiye'nin milli otomobilini üretmesinden rahatsız.
ÖZGÜN BİR MODEL ÇIKACAK
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobilin Cadillac BLS ile benzerliği konusunda yapılan eleştirilere yanıt verdi. Işık, "Fikri mülkiyet haklarının geldiği noktada hiç kimsenin bir başka aracı kopya etmesi mümkün değil. Kopya iddialarını kesinlikle reddediyoruz" diye konuştu. Nihai ürünün, fotoğrafta görünen olmadığını tekrarlayan Işık, "Marka ve teknolojisinin geliştirilmesi açısından değerlendiriyoruz. Mutlaka özgün bir model çıkacak" dedi.
Şu an 3 prototipi görücüye çıkan yerli aracın 4'üncüsünün de çalışmaları devam ediyor.
Araçların biri hatchback, ikisi sedan, biri de jip.
Benzinli, menzili uzatılmış elektrikli ve elektrikli araç olarak tasarlanıyorlar.
Yerli otomobilin 2019'da yollarda olması planlanıyor.
DEVRİM'İ ENGELLEYEN AYNI KAFA
Türkiye'nin yerli otomobilde ilk adımı 29 Ekim 1961'de atıldı. 20 Türk mühendis, 4.5 ayda 2 tane Devrim adında araç yaptı. Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel, 2 numaralı araca biner, fakat 100 metre kadar sonra benzin bittiği için motor durur. Cemal Paşa, diğer araca biner ve Anıtkabir'e bu otomobil ile gider. Ertesi gün bütün gazeteler ilk aracın çalıştığını değil çalışmayan aracı yazarak projeyi baltalar.