Fahiş fiyata gözaltı

Domates ve limon fiyatları uçtu, şikayet yağdı. Rekabet Kurumu, inceleme başlattı...

Rekabet Kurumu, patatesin ardından son günlerde cep yakan domates ve limondaki fiyat hareketlerini mercek altına aldı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na gelen şikayetler üzerine inceleme başlatan Kurum, fiyatlarda rekabete aykırı uygulamalar tespit ederse, ön araştırma veya soruşturma açacak. Yetkililer, "Fiyat artışının altında yatan nedenin rekabete aykırı uygulama ve davranışlar olabileceği ileri sürülüyor. Patateste olduğu gibi gelen başvuruyu en kısa sürede değerlendireceğiz. Gerekli durumda ön araştırma, soruşturma süreciyle konu daha detaylı incelenecek" dedi. Üst düzey bir bakanlık yetkilisi de, fiyatları hızla artan limon ve domatesteki fiyat hareketlerinin günlük takip edildiğini aktardı.
TARLADA 25 KURUŞ
Markette
domates 2 ile 8 lira arasında, limon 12 liraya varan fiyatla satılıyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) tespitleri, özellikle domateste tarla ve raf arasındaki fiyat uçurumunu gözler önüne seriyor. Sözleşmelerde 1 kilo salçalık domatesin alım fiyatının 25 kuruş olarak belirlenmesine rağmen, firmaların fiyatı 12-13 kuruşa kadar indirebildiğine dikkat çeken TZOB yetkilileri, bu durumun fırsatçılık olduğunu söylüyor. Sofralık domates ise tarladan 25-30 kuruşa çıkıyor.
Hazal ATEŞ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.