Tezgah yaktı

Tüketiciye gelene kadar fiyatı fahiş artan kırmızı etteki tablonun bir benzeri, sebze-meyvede de yaşanıyor. Tarlada ucuz olan ürünler, tezgahta yüzde 470 zamlanıyor

TAKVİM, kırmızı etteki fiyat oyununu yazdı; gündem oldu. Vatandaş, tüketiciye gelene kadar fahiş rakamlara ulaşan et fiyatlarına isyan etti. Ancak bu tablo sadece ette değil, diğer gıda ürünlerinde de yaşanıyor. Sebze ve meyvelerin fiyatı da sofraya gelene kadar kat kat artıyor.
FİYATLAR DÜŞTÜ AMA...
Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) raporu; yaz ayları ve tarla üretiminin artmasıyla fiyatlarda düşüş yaşansa da, üretici ve market fiyatı arasındaki uçurumun azalmadığını ortaya koydu. TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, incir ve maydanozun üretici-market fiyatı farkında ilk 2 sırayı bir türlü bırakmadığını söyledi. Bayraktar'ın verdiği bilgiye göre; Temmuz'da üretici ve market arasında fiyat farkının en fazla olduğu ürün yüzde 470.91 ile kuru incir oldu. Fiyat farkında kuru inciri yüzde 446.91 ile maydanoz, yüzde 382.35 ile salatalık izledi."
5.7 KAT FARK VAR
"Üretici ucuza üretirken, tüketici pahalı tüketiyor" diyen Bayraktar, şunları kaydetti: "Kuru incir 5.7, maydanoz 5.5, salatalık 4.8, karpuz 4.6, yeşil soğan ve sivri biber 3.7, domates 3.6, kabak ve limon 3.4, kuru kayısı 3.1 kat fazlaya tüketiciye ulaşıyor. Bugün üreticide 5.50 lira olan kuru incir markette 31.40 liraya, 18 kuruş olan maydanoz markette 98 kuruşa satılıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.