Türkiye ekonomisi 2014 yılında büyüdü

Türkiye ekonomisi 2014 yılında yüzde 2,9 büyüdü. Geçen yılın son çeyreğindeki ekonomik büyüme ise yüzde 2,6 oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2014 yılına ilişkin üretim yöntemiyle hesaplanan Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH) sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, büyüme hızı 2014'ün son çeyreğinde yıllık bazda yüzde 2,6 oldu. Üretim yöntemiyle Gayri Safi Yurtiçi Hasıla, 2014'te bir önceki yıla göre sabit fiyatlarla yüzde 2,9 artışla 126 milyar 70 milyon lira, cari fiyatlarla yüzde 11,6 artışla 1 trilyon 749 milyar 782 milyon lira oldu.
Tarım sektörünü oluşturan faaliyetlerin toplam katma değeri, 2014'te bir önceki yıla göre sabit fiyatlarla yüzde 1,9'luk azalışla 11 milyar 95 milyon lira, cari fiyatlarla yüzde 8,1'lik artışla 125 milyar 18 milyon lira olarak gerçekleşti.
Sanayi sektörünü oluşturan faaliyetlerin toplam katma değeri, 2014'te bir önceki yıla göre sabit fiyatlarla yüzde 3,5'lik artışla 41 milyar 510 milyon liraya, cari fiyatlarla yüzde 14,1'lik artışla 421 milyar 342 milyon liraya yükseldi.
Hizmet sektörünü oluşturan faaliyetlerin toplam katma değeri, 2014 yılında bir önceki yıla göre sabit fiyatlarla yüzde 4'lük artışla 74 milyar 462 milyon liraya, cari fiyatlarla yüzde 11,8'lik artışla 1 trilyon 9 milyar 804 milyon liraya çıktı.
Kişi başına GSYH değeri, 2014'te cari fiyatlarla 22 bin 753 lira (10 bin 404 dolar) olarak hesaplandı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.