Türkiye'ye petrol piyangosu vurdu

Petrol fiyatlarındaki düşüş Türkiye'nin cari işlemler açığını 25 milyar dolar azaltabilir.

Türkiye gibi petrol ithal eden ülkelerin yüzü yeni yılda da gülmeye devam ediyor. Kimse Brent petrolün varil fiyatının Haziran ayında gördüğü 115.67 dolar seviyesinden yaklaşık 70 dolara yakın değer kaybederek 45 dolar seviyesine ineceğini beklemiyordu. Yanlız gelinen noktada petrol bugün itibariyle 45 dolar seviyelerini görmüş durumda.
YAŞANAN KAYIP YÜZDE 61
Brent petrolde söz konusu geçen sürede yaşanan kayıp ise yüzde 61'e ulaştı.Petrolde yaşanan her 10 dolarlık düşüş Türkiye'nin cari işlemler açığını 4.4 milyar dolar azaltıyor.
Hükümetin açıkladığı Orta Vadeli Program'da (OVP) brent türü petrolün varil fiyatı, 2015 yılı için ortalama 101.9 dolar olarak açıklandı. Yani petrol fiyatlarının bu yılı ortalama 45 dolar seviyelerinden tamamlaması durumunda Türkiye'nin cari işlemler açığını 25 milyar dolarlık azaltıcı etki yapacak.
Brent petrol bu yıl ortalama 50 dolar olursa cari açık hedeflenen seviyenin 22.8 milyar dolar, 60 dolar olursa hedeflenen seviyenin 18.5 milyar dolar altında oluşacak.
Petrol fiyatlarında yaşanan düşüşün kalıcı olması durumunda OVP hedeflerinde güncelleme yapılması kaçınılmaz gözüküyor. Petrol fiyatlarındaki düşüş Türkiye'de enflasyon rakamları üzerindeki baskıyı da hafifletiyor. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, petrol fiyatlarının 50-60 dolar aralığında sabit kalması halinde enflasyonun yüzde 5'in altına inebileceğini söyledi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.