Mutfak şampiyon

Gıdadaki fiyat artışları, enflasyona açık ara fark attı. 2014'ün zam şampiyonu fiyatı yüzde 113 artan kuru kayısı oldu. Fındık fiyatı yüzde 94, ayva fiyatı yüzde 54 arttı

Mutfağın 2014 zam şampiyonları açıklandı. Şampiyonlar, enflasyona açık ara fark attı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, geçen yıl enflasyon yüzde 8.17 düzeyinde gerçekleşirken; özellikle gıda fiyatlarında ciddi artış yaşandı. Geçen yıl fiyatı en fazla artan gıda maddesi kuru kayısı oldu. Kuru kayısının fiyatı, yüzde 113 artarak 14,56 liradan 30,99 liraya yükseldi. İkinci sırada bir başka kuruyemiş çeşidi olan fındık içi yer aldı. Yüzde 94.29'luk fiyat artışıyla kuru kayısı ile yarışan fındık içinin fiyatı 26,26 liradan 51,02 liraya çıktı.
MERCİMEK % 41 ZAMLANDI
Kış aylarının aranan meyvesi ayvanın fiyatı, yüzde 54.12'lik artışla 2,18 liradan 3,36 liraya ulaştı. Antep fıstığının fiyatı ise geçen yıl yüzde 43.43 arttı. 37,24 lira olan Antep fıstığının fiyatı 53,42 liraya yükseldi. Baklagillerden mercimek de gıda enflasyonunun yüksek olduğu ürünler arasında yer aldı. Mercimek fiyatı yüzde 41.87 artışla 3,66 liradan 5,2 liraya ulaştı. Sıcak içeceklerdeki fiyat artışı yüzde 34.70 seviyesinde gerçekleşti. Böylece sıcak içeceklerin ortalama fiyatı 0,72 liradan 0,97 liraya çıktı. Geçen yıl gofret fiyatı yüzde 31.60, pirinç fiyatı yüzde 31.38, kuru soğan fiyatı yüzde 27.88 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.