Takvim

Bugünkü
Takvim
ABONE OL

Banka soygununa ortak oldu

Vatandaşın parasına göz diken , yanlarına 'yı da aldı. BDDK; hesap işletim ücreti, kredi tahsis ücreti ve aidat gibi hukuksuz maddelere 'ücret listesi'nde dokunmadı

BDDK eliyle banka vurgunu!
Korkulan oldu. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), vatandaştan değil, dan yana tavır aldı. Bankaların alacakları ücretleri açıklayan BDDK, en çok tartışma konusu olan ve mahkemelerden dönen dosya masrafı, kredi kartı aidatı ve hesap işletim ücreti gibi konulara dokunmadı. Bankalar artık kredilerden kredi tahsis ücreti alacak, kredi kartından da aidat almayı sürdürecek. BDDK'nın bu tavrına isyan eden tüketiciler ise yine haklarını mahkemelerde ve tüketici hakem heyetlerinde arayacak. Yönetmeliğe göre; bankalar, tüketicinin onayı olmadan ücret ve komisyon alamayacak. Fakat zaten onaylamadığınız takdirde o hizmeti alamayacağınız için, bu yöntem bankalar açısından hiçbir şeyi değiştirmeyecek. Ücretlendirilecek 20 kaleme yönelik sınıflandırmayı Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Katılım Bankaları Birliği, Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketleri Birliği, BDDK'nın görüşünü alarak yapacak. BDDK, ihtiyaç durumunda bu listeyi güncelleyebilecek.

CAYMA HAKKI

Yönetmeliğe göre; ücret değişiklikleri için tüketiciden onay gerekecek. Bildirim üzerine finansal tüketicinin, kendisine bildirim yapıldığı tarihten itibaren 15 gün sonrasına kadar ürünün veya hizmetin kullanımından vazgeçme hakkı bulunacak. Bu hakkın kullanılması halinde uygulanacak ücret artışının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren ilave ücret alınamayacak. Faiz, kâr payı, ücret ve diğer kredi ihtiyacının karşılanmasına olanak sağlayan sistemin işletilmesi, operasyonal süreçlerin yönetilmesi amacıyla tahsis ücreti dışında, istihbarat ücreti, kredi işlem fişi ücreti, ödeme planı değiştirme ücreti, değişken taksitli ödeme planı ücreti gibi her ne ad altında olursa olsun başkaca bir ücret alınamayacak. Tahsis ücreti kredi anaparasının yüzde 0.5'ini geçemeyecek. gerekli görürse artırabilecek. Kredili mevduat hesaplarından kullandırılan krediler ile kredi kartlarından yapılan taksitli nakit avans işlemleri için ücret tahsil edilemeyecek.

AİDATSIZ KART
Kart çıkaran kuruluşlar, yıllık üyelik ücreti ve benzeri ad altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmak zorunda olacak. Tüketicinin kredi kartı iptal talepleri, ilgili kredi kartıyla ilişkilendirilen herhangi bir borç bakiyesi bulunduğu gerekçe gösterilerek reddedilemeyecek.

BU HAKSIZ ÜCRETLERİ ÖDEYECEĞİZ!
* Kredi tahsis ücreti
* Kredi ekspertiz ücreti
* Rehin tesis ücreti
* Hesap işletim ücreti
*
Para çekme ücreti
* EFT ücreti
* Havale ücreti
* Swift ücreti
* Kart aidatı
* Ek kart aidatı
*
Kart yenileme ücreti
* Nakit avans çekim ücreti
* Kiralık kasa ücreti
* Kampanyalı ürün ücreti
* Fatura ödeme ücreti
* Arşiv ücreti
* Onaya bağlı bildirim ücreti
*ATM para çekme ücreti
* Kamuya yapılan ödemeler
* Üçüncü kişilere yapılan ödemeler.

BAKAN CANİKLİ'YE ÇAĞRI
Sayın Bakan, bankalar yıllardır vatandaşın cebinden elini çekmiyor. Bütün hukuksuzluklar mahkemelerden ve Yargıtay'dan dönerken; BDDK aksi kararlarla bu soyguna ortak oluyor. Dosya masrafı (adını tahsis ücreti diye değiştirdiler), kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti gibi hukuksuz
komisyonlara lütfen "Dur" deyiniz.

ATM ÜCRETİ

Finansal tüketicinin hesabının bulunduğu kuruluşa ait ATM'lerden kendi hesabı için para yatırma, bakiye sorgulama ve ilgili kuruluş tarafından belirlenen limit dahilinde yapılan para çekme işlemlerinden ücret talep edilemeyecek. Başka kuruluş ATM'si vasıtası ile gerçekleştirilen işlemlerden alınabilecek ücret, diğer kuruluşa işlem karşılığı ödenen tutar dikkate alınarak finansal tüketici ile ilgili kuruluş arasında düzenlenen sözleşme çerçevesinde belirlenecek veya işlem anında finansal tüketicinin onayı alınarak tahsil edilebilecek.

VATANDAŞ SORUYOR

* Kredi tahsis ücreti (dosya masrafı) hangi gerekçeyle ve hangi dosya için alınıyor?
* Kredi kartından zaten dünyanın en yüksek faizini ödeyen tüketiciden ayrıca neden aidat alınıyor?
* Hesap açıp o bankaya para kazandıran vatandaş, niye ve ne karşılığında 'işletim parası' ödüyor?
* Sadece maaş hesabı olan bir tüketici ya da emekli, o bankaya neden hesap işletim ücreti ödemek zorunda kalıyor?
* Tüketici masraf ve komisyonu onaylamazsa hizmet alamayacak. O zaman onaylatmak ne kazandıracak?
* Faturalara aracılık eden bankalar bundan neden ücret alıyor?
*Zaten tüketicinin parasını kullanıyor.