Yüzde 22 Oranında Artış

Tarım Sigortası branşlarındaki poliçe sayısı yüzde 22 arttı.

Devlet Destekli Tarım Sigortaları'nda önceki yıllarda olduğu gibi, 2014 yılının ilk altı aylık döneminde de başarılı üretim verileri elde edildi.

TARSİM'den yapılan açıklamada, yılın ilk altı ayında, tüm tarım sigortası branşlardaki poliçe sayısının, bir önceki yıla göre yüzde 22 oranında artış göstererek 1 milyon adedi geçtiği bildirildi. Sigortalı büyükbaş ve küçükbaş hayvanların adedinde yüzde 31 oranında artış kaydedilerek 482 Bin adede yaklaşıldığı, 15 milyon dekarın üzerinde alanın sigortalandığı, sigortalılara sağlanan teminatın ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında artarak 11 Milyar TL'ye yaklaştığı belirtildi.

2014 yılı itibarıyla teminat kapsamına alınan Arıcılık Sigortası'nın, arı üreticileri tarafından büyük ilgi ile karşılandığının altını çizilerek, yurt genelinde Arıcılık Kayıt Sistemi'ne (AKS) kayıtlı olan yaklaşık 5.5 milyon adet kovandan 920 bin adet arılı kovanın sigortalandığı bildirildi. Aynı dönemde tüm tarım sigortası branşları için, Türkiye genelinde 216 bin adedin üzerinde hasar ihbarı alındığı, bitkisel ürünler için alınan ihbarlarda sırasıyla dolu, don, fırtına ve diğer hasar nedenlerinin öne çıktığı, hasar ihbarı alınan illerde ise Giresun, Malatya, Manisa ve Ordu gibi iller ilk sıralarda yer aldığı belirtildi. Yapılan açıklamada ayrıca, meydana gelen hasarlardan ötürü üreticilere yaklaşık 466 milyon TL ödeme yapılacağı ve mağduriyetlerin giderileceği belirtildi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.