Duman savaşı fiyat kırdı

Sigara yasağı fiyat rekabeti getirdi. JTI, 2 liralık indirime gitti. Gözler diğer firmalara çevrilirken, Maliye takibe geçti

Türkiye'nin son yıllarda kapalı yerlerde sigara içme yasağıyla önemli oranda müşteri kaybeden sigaracılar, pazar payı mücadelesini fiyat üzerinden yapmaya başladı. Ancak bu kez sigaracılar, bu rekabeti geçtiğimiz yıllardaki gibi düşük segmentteki markalarda indirim yapmak yerine, yüksek segmente taşıdı. Yıllık 4.6 milyar adet sigaranın satıldığı Türkiye pazarının en önemli oyuncuları arasında başlayan fiyat rekabetinde Japon JTI, 2 liralık 'indirimle' ilk hamleyi yapan taraf oldu. Üst segmentteki sigara markasında fiyatı 8.5 liradan 6.5 liraya indiren JTI'ın bu hamlesinin, ürünlerinin önemli kısmı 6.5 lira seviyesinde olan ve Tekel'i satın alan BAT'ın müşterisini ele geçirmek için olduğu ifade ediliyor. JTI'ın yaptığı indirimi Maliye dikkatle izlemeye başladı. Üst segmentteki sigaranın fiyatında yapılan her 1 liralık indirim devlete 80 kuruş vergi kaybı olarak yansıyor. Uzmanlar, Maliye'nin vergiyi artırabileceğini belirtiyor.


İbrahim ACAR
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.