Tamiri var!

Garanti kapsamındaki ürünü 20 iş gününde tamir etmeyen firma yandı: Ya ürünün bedelini ödeyecek ya da ücretsiz değişim yapacak

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 15 Nisan 2014 Güncelleme 15 Nisan 2014, 00:00
Tamiri var!

İÇİNDEKİLER

Yargı, milyonlarca vatandaşı yakından ilgilendiren örnek bir karara imza attı. Buna göre; garanti kapsamındaki cep telefonu, buzdolabı, çamaşır makinesi, klima, saat gibi eşyaları, zamanında tamir etmeyen firmalar bedelini ödeyecek.

DAVA AÇIP HAK ALDILAR
Hem tüketici heyetleri hem de mahkemeler, 20 iş gününde ürünü teslim etmeyen firmalara ağır fatura çıkarıyor. Bu konuda biri Konya'da, biri İstanbul'da olmak üzere iki örnek karar çıktı. Konya Tüketici Mahkemesi, tamir için gereken azami 7 günlük sürenin aşılması nedeniyle tüketicinin malın ücretsiz değişimini ya da parasının iadesini isteyebileceğine karar verdi. İstanbul'da yaşayan A.Y. de cep telefonunu servise verdi. Ancak 20 gün geçmesine karşın sonuç alamadığı için ücretin iadesini talep etti. Şişli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, ürünün bin 800 TL olan bedelinin tüketiciye iadesine karar verdi.

Otomobil hariç hepsinde
Bilim, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'te değişiklik yaparak daha önce 30 iş günü olarak belirlenen azami tamir süresini 20 iş günü olarak belirledi. Kural otomobil ve motosiklet hariç tüm mallarda uygulanıyor.

Hazal ATEŞ