En fazla parayı bu şehir harcadı

Hanehalkı tüketim harcamalarının yüzde 23,2’si İstanbullular tarafından yapıldı

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı Hanehalk Bütçe Araştırması'nın 2010-2011-2012 yıllarına ait verilerinin birleştirilmiş sonuçlarına göre toplam tüketim harcamasının yüzde 23,2'si İstanbul'da oturan hanehalkları tarafından yapılırken, Ege Bölgesi yüzde 14,9'luk oranla ikinci sırada yer aldı, bunu yüzde 11,7 oranı ile Akdeniz Bölgesi izledi. Harcamaların sadece yüzde 1,8'i Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki hanehalkları tarafından gerçekleştirildi.
İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması Düzey-1 bazında bölge içindeki harcama gruplarının dağılımına bakıldığında, Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'nde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 28,1 ile gıda ve alkolsüz içecekler harcaması alırken, aynı bölgede harcamalardaki en düşük payı yüzde 1 ile eğitim hizmetleri oluşturdu.
İstanbul'da ise harcama grupları içerisinde en yüksek payı yüzde 30,9 ile konut ve kira harcamaları alırken, gıda ve alkolsüz içecekler grubu yüzde 16,6 oranıyla ikinci sırada yer aldı.
EĞİTİME EN YÜKSEK PAYI İSTANBUL AYIRDI
Ulaştırma harcamalarına en yüksek payı ayıran bölge Orta Anadolu Bölgesi, en düşük payı ayıran bölge ise Güneydoğu Anadolu Bölgesi oldu. Haberleşme harcamalarına Güney Doğu Anadolu, konut ve kira ile eğlence ve kültür harcamalarına ise Kuzeydoğu Anadolu en az payı ayıran bölgeler oldu. Eğitim harcamalarına en düşük payı ayıran bölge Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi iken en yüksek payı İstanbul ayırdı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.