Cep ''evi'' eritiyor

Türkiye'de son 5 yılda 3 milyon 630 bin kişi, sabit telefon aboneliğini iptal ettirdi.

AA muhabirinin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerinden derlediği bilgiye göre, 2008 yılında 17 milyon 490 bin olan sabit telefon abone sayısı, 2009'da 16 milyon 530 bine, 2010'da 16 milyon 200 bine, 2011'de 15 milyon 210 bine geriledi. Geçen yıl da gerilemeye devam eden sabit telefon abone sayısı, 2012 yılı sonu itibariyle 13 milyon 860 bine düştü. Böylece sabit telefon abone sayısı, geçen yıl sonu itibariyle 2008'e göre 3 milyon 630 bin kişi azalmış oldu.
Mobil abone sayısı ise geçen yıl da artmaya devam etti. 2008 yılında 65,8 milyon olan mobil abone sayısı,2009'da 62,8 milyona, 2010'da ise 61,8 milyona düştü. 2011'de tekrar yükselişe geçen mobil abone sayısı 65,3 milyona çıktı. Geçen yıl da mobil abone sayısı, bir önceki yıla göre 2,4 milyon artarak 67,7 milyona ulaştı.
GEÇEN YIL EN ÇOK CEPTEN KONUŞTUK
2011 yılının dördüncü çeyreğinde yaklaşık 43,8 milyar dakika olan cep ve sabit telefonlarla yapılan toplam konuşma miktarı, geçen yılın aynı döneminde 47,7 milyar dakikaya yükseldi. 2012 yılının 4. çeyreğinde toplam mobil konuşma miktarı 43,1 milyar dakika olurken, sabit hatlarından konuşma miktarı 4,6 milyar dakika olarak gerçekleşti.
Geçen yıl, bir önceki yıla göre toplam konuşma miktarı, yüzde 12 artarak 189,2 milyar dakikaya ulaştı, bunun 169,8 milyar dakikasını mobil trafik oluşturdu.
Türkiye elektronik haberleşme sektöründe sabit ve mobil işletmecilerin oluşturduğu konuşmanın yönlere göre dağılımına bakıldığında ise 2012 yılı 4. dönemde mobilden mobile konuşma miktarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 12 arttı, sabitten sabite arama miktarı ise yaklaşık yüzde 19 azaldı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.