Lüks oto rekor kırdı

Toplam pazardaki daralma ve vergi artışı lüks oto satışlarının hızını kesmedi. Lüks otomobil pazarı, 2012'de 50 bin 6 adetlik satışla rekor kırdı

Lüks otomobil satışları, Özel Tüketim Vergisi'ndeki (ÖTV) artışa ve toplam pazarda yaşanan yüzde 10 daralmaya rağmen tarihi rekor kırdı. Türkiye'de 2011'de 48 bin 152 adet olan lüks otomobil satışları, 2012'de 50 bin 6 adede yükseldi. Lüks oto pazarı tarihinin en yüksek satış rakamına, vergi avantajına sahip küçük hacimli motorlu modellerin dopingiyle ulaştı. Motor hacmi 2000 cc'nin üzerindeki otomobillerde ÖTV'nin yüzde 84'ten 130'a çıkarılmasından sonra satışlar dibe vurdu. Lüks otomotiv markalarını, vergi avantajına sahip modeller kurtardı.
15 BİN BMW SATILDI
Düne kadar lüks otomobil pazarında 1600 cc'lik vergi avantajına sahip küçük motorlu araçların payı yüzde 24'lerdeyken, bugün bu oran yüzde 45'lere çıktı. Lüks otomobil müşterilerinin profili de değişti. Eskiden lüks otoların yanına bile yaklaşamayan kitle, vergi avantajlı modeller sayesinde lüks oto sahibi oldu. Lüks oto pazarında büyük rekabet yaşandı. BMW, 2012'yi 15 bin 247 adetlik satışla birinci kapadı. Audi 13 bin 720 adetle ikinci, Mercedes-Benz ise 12 bin 730 adetle üçüncü oldu.
SÜPER LÜKSLER TAM GAZSÜPER
Geçen yıl süper lüks otomobil satışları yüzde 130'a yükselen vergiye rağmen arttı. Porsche 2012'de 497 adetlik satışla tarihi rekorunu kırdı. Ferrari 21, Bentley 18, Aston Martin 10, Maserati 18 adetlik satışa ulaştı.
Ufuk SANDIK
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.