Enflasyon % 6.16

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2012 yılında tüketici fiyatları endeksinin (TÜFE) yüzde 6.16, üretici fiyatları endeksinin (ÜFE) ise yüzde 2.45 arttığını açıkladı. Aralık'ta TÜFE yüzde 0.38 artış gösterirken, ÜFE de yüzde 0.12 düştü. Aralık ayı itibarıyla 12 aylık ortalamalara göre yıllık enflasyon ise TÜFE'de yüzde 8.89, ÜFE'de yüzde 6.09 düzeyinde gerçekleşti.
ARALIK ŞAMPİYONU SALATALIK OLDU
TÜİK'in verilerine göre, Aralık'ta yüzde 63.69 fiyat artışıyla salatalık zam şampiyonu oldu. Bu ürünü, fiyatı yüzde 58.03 oranında artan patlıcan ve fiyatı yüzde 42.17 artan dolmalık biber izledi. Geçen ay fiyatı en fazla düşen ürünlerin başında ise yüzde 13.37 ile portakal geldi.

25 YILIN EN DÜŞÜĞÜ
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, TÜFE verilerinin son 25 yılın, ÜFE verilerinin de son 45 yılın en düşük oranları olduğunu söyledi. Babacan, "Aralık'ta enflasyon yüzde 0.38 artış kaydederken, yıl sonu enflasyonu yüzde 6.16 ile 2006'dan bugüne en düşük yıl sonu gerçekleşmesi oldu" diye konuştu.

BİRİNCİLİK TRAKYA'NIN
Enflasyon verileri kapsamında, İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması içinde aylık en yüksek artış yüzde 1.37 ile Gaziantep, Adıyaman ve Kilis illerinde oldu. Bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış yüzde 7.23 ile Tekirdağ, Edirne, Kırklareli illerinde ve 12 aylık ortalamalara göre en yüksek artış yüzde 10.12 ile Kırıkkale, Aksaray, Niğde, Nevşehir, Kırşehir'de gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.