Keyfi ücret artışı yok

Köprü ve otoyolların 25 yıllığına özelleştirilmesi jet hızıyla yapıldı... Koç ve Ülker'in başını çektiği konsorsiyum ihaleyi kazandı. 5.72 milyar dolar ödeyecek yeni patron, geçiş ücretlerini keyfi artıramayacak...

Bir dönem zamanın Başbakanı Turgut Özal ile Halkçı Parti Başkanı Necdet Calp'ın 'bal gibi satarım, sattırmam' tartışmasına yol açan Boğaziçi Köprüsü, yanında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve otoyollarla birlikte özelleştirildi. Köprü ve otoyolların 25 yıllığına özelleştirilmesi ihalesi, 5 milyar 720 milyon dolara sonuçlandı. İhaleyi, "Koç Holding, Ülker'i de bünyesinde bulunduran Yıldız Holding'in iştiraklerinden Gözde Girişim ve Malezyalı UEM Group Berhad"ın oluşturduğu ortak girişim grubu kazandı. Verilen tutar baz alındığında köprü ve otoyol ihalesi, Türk Telekom'dan sonra en büyük ikinci özelleştirme olurken; otoyol özelleştirmesi 25 yıllık olduğu için bu alanda yeni bir rekor kırılmış oldu. İhaleyi kazanan ortaklık, geçiş ücretlerini sözleşmelerde belirlenen oranlarda uygulayacak. Geçiş ücretlerine yapılacak zamlar, kümülatif enflasyon veya kümülatif devalüasyon oranlarından birine göre yapılabilecek. Bayramlarda uygulanan otoyol ve köprü ücretsiz geçişleri de aynen devam edecek. Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı Ömer İlter, "Tüketici asla ezilmeyecek" dedi.
4 YILDA 4 TAKSİT...
İhaleyi kazanan grupta Koç Holding ve Malezyalı UEM'in yüzde 40'ar, Gözde Girişim Sermayesi'nin yüzde 20 payı bulunuyor. Bedelin yüzde 30'u peşin, geri kalanı 4 yıl 4 taksitte ödenebilecek.
Onaylardan sonra devir yapılacak.
HİSSELERİ FIRLADI
İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunda olan, bağlantı yolları ile birlikte, bin 975 kilometre otoyolu ve 2 büyük köprüyü kapsıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü denetleyici kuruluş olarak işletim süresi boyunca devrede kalacak. Öte yandan dün, Koç Holding hisseleri yüzde 4.34, Gözde Girişim hisseleri yüzde 10.89 yükseldi.
BAŞ BAŞA PAZARLIK!
İhale sırasında Koç Holding Turizm, Gıda ve Perakende Grup Başkanı Tamer Haşimoğlu ile Yıldız Holding CEO'su Atilla Kurama'nın baş başa verip konuşmaları dikkat çekti. Sonucun açıklanmasından sonra konuşan Haşimoğlu, "Türkiye'nin geleceğine olan inancımızı göstermiş olduk" dedi. Şartnamenin otoyollarda yapılacak tüm yatırımları ortaya koyduğuna dikkat çeken Haşimoğlu, "Bu yatırımlar 5 yıl içinde yapılacak. 3'üncü köprüyü de hesaplamalarımıza dahil ettik" diye konuştu. Haşimoğlu, 1 yıl kapalı kalacak köprünün bakım masrafını Karayolları'nın ödeyeceğini belirtti.
11 AYDA 740 MİLYON LİRA GELDİ
Özelleştirilen köprü ve otoyollardan bu yılın ilk 11 ayında toplam 331 milyon 148 bin 23 araç geçerken, 740 milyon 595 bin 333 lira gelir elde edildi. Yıl sonunda bu rakamın 850 milyon lirayı bulması bekleniyor. 2011'deki gelir 732 milyon 681 bin 161 lira olmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.