Tekstilde pet şişe devrimi

Türk tekstilinde geri dönüşüm mucizesi yaşanıyor. Artan pamuk fiyatlarına karşı pet şişeyi keşfeden tekstilci, yılda 1 milyon ton plastiği ipliğe dönüştürerek küresel rekabette öne çıktı

Son yıllarda inovasyona ağırlık veren Türk tekstilinde pet şişe devrimi yaşanıyor. Artan pamuk ve hammadde fiyatlarına karşı geri dönüşüm silahına sarılan tekstilci, yılda 1 milyon ton plastik şişeyi ipliğe dönüştürerek hem maliyetleri düşürdü hem de küresel rekabette bir adım öne çıkmayı başardı. Geri dönüşüm yöntemi ile kırılıp temizlenen ve elyafa dönüştürülen pet şişeler battaniye, çorap, kumaş ve triko imalatında kullanılıyor. Pet şişelerde yüzde 80'lik üretim ile Uşak lider konumda. Uşak Tekstil İşverenleri Sendikası Başkanı Arif Öztan, günlük 160 ton pet şişenin kırılıp temizlenerek 120 ton elyafa dönüştürüldüğünü ve ortalama 500 tonunun iplik haline getirildiğini belirtti. Öztan, böylece yıllık 350 bin ton hammaddenin geri kazandırıldığını ifade etti. USAŞ Fiber Kalite Yönetim Müdürü Alper Ay ise pet şişelerin elyaf üretim serüveninin hammaddesi ve başrol oyuncusu haline geldiğini aktardı. Apeks Geri Dönüşüm Genel Müdürü Şener Tezel de ürünlerin sadece tekstilde değil pet levha olarak prefabrik yapıların inşaatında da alüminyum ve sac yerine kullanıldığını ifade etti.

GERİ DÖNÜŞÜMDE BÜYÜK POTANSİYEL

Türkiye'de günlük bin 506 ton pet şişenin piyasaya sürüldüğünü ifade eden PET Dönüştürücüleri Derneği Başkanı Mustafa Sami Barshan bu miktarın ancak yüzde 12'sinin toplanabildiğini, toplama sisteminin gelişmesiyle birlikte 550 milyon dolarlık iş hacminin ekonomiye kazandırılacağını dile getirdi.

Sabah
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.