İstanbul'un zam şampiyonu üzüm

İstanbul'da Kasım ayında fiyatı en fazla artan ürün, gıda harcamaları grubunda yer alan yaş üzüm oldu.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), Kasım ayında ve yıllık bazda İstanbul'da perakende fiyatları en fazla artan ve azalan maddeleri, fiyat ve artış oranlarıyla birlikte açıkladı.
Buna göre, Kasım ayında geçinme indeksindeki 67 maddenin fiyatında artış görüldü.
Gıda harcamaları grubunda yer alan yaş üzüm kasım ayında yüzde 25,49 ile fiyatı en fazla artan ürün oldu. Fiyatı en fazla artan diğer ürünler de, yüzde 11,35 ile domates, yüzde 7,81 ile balık, yüzde 6,81 ile de salatalık şeklinde sıralandı.
Yıllık bazda ise Kasım ayında önceki yılın aynı ayına göre, gıda harcamalarında ''çeşitli ve hazır yiyecekler'' grubunda yer alan kakaolu fındıklı bar yüzde 79,18 ile fiyatı en fazla artış gösteren madde oldu.
Önceki yılın aynı ayına göre en fazla fiyat artışları, yüzde 48,74 ile battaniyede, yüzde 47,22 ile televizyonda ve yüzde 46,34 ile yardımcı okul kitaplarında gerçekleşti.
EN FAZLA FİYAT DÜŞÜŞÜ AYVADA
Kasım ayında 15 maddenin fiyatında ise azalış görüldü. Gıda harcamaları grubunda, yaş kuru sebze ve meyve indeksinde yer alan ayva yüzde 28,76 ile fiyatı en fazla azalış gösteren madde oldu. Fiyatı en fazla azalan diğer ürünler ise yüzde 19,43 ile mandalina, yüzde 19,35 ile lahana, yüzde 12,51 ile de maç giriş ücreti oldu.
Yıllık bazda, önceki yılın aynı ayına göre yüzde 23,93 oranla fiyatı en çok azalan ürünler ise sivri biber, yüzde 22,56 ile kabak, yüzde 18,30 ile patlıcan ve yüzde 8,40 ile de patates şeklinde sıralandı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.