Sudan soğuduk

TAKVİM, damacana skandalını vatandaşa sordu. Su içmeye korkan vatandaş, zehirli su satanların açıklanmasını bekliyor

Damacana skandalı vatandaşı sudan soğuttu. Piyasadan alınan 55 ayrı su firmasına ait üründen 41'inde insan ve hayvan dışkısındaki bakterilere rastlanmasıyla başlayan skandallar zinciri devam ederken; vatandaş da büyük panik yaşıyor. İnsanları zehirleyen suları satan firmaların isimlerinin bir türlü açıklanmaması üzerine tedirgin olan vatandaşlar, kimin suyunun temiz olduğunu bilmediği için alışverişi kesti. Sağlık Bakanlığı, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, dolum tesislerini incelediği firmalardan 5'inde sorun olduğunu duyurmuştu. Bakanlık, yarın ise satış noktalarındaki sularla ilgili sonuçları açıklayacak. Daha önce 41 firmanın suyu pis çıkmıştı.

TAKVİM TAKİPTE
Açıklanacak firma sayısının en az 41 olması bekleniyor. Konuyu gündemde tutup zehir satanların foyalarını her gün yaptığı haberlerle ortaya çıkartan TAKVİM, bu kez vatandaşı dinledi. Hileci firmaların bir an önce açıklanmasını isteyen vatandaşlar, olayın çıkmasından itibaren su almadıklarını söyledi. İşte vatandaşların görüşleri:
ANNE KARNINDAKİ BEBEKLER TEHLİKEDE
Pis damacana suları, anne karnındaki bebekleri bile zehirliyor. Cumhuriyet Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nevcihan Gürsoy, damacanalarda bulunan 'Bisfenol A' maddesinin, damacana suyunu kullanan anne adaylarını ve karınlarındaki bebeğin sağlığını tehdit ettiğini belirtti. Gürsoy, anne adaylarına suyu cam kaplarda muhafaza etmelerini önerdi.
BÜŞRA AZİZAĞAOĞLU: Bakanlık, insanların sağlığı ile oynayanlara göz açtırmamalı. Açıklanan firmaların tekrar su satacaklarını duydum. Buna nasıl müsaade edilebilir?
TUĞBA HATİCE DEMİRKOL: 55 firmadan alınan numuneden 41'i bozuk çıkmış. Bu firmaların kim olduğunu merak ediyoruz. Daha incelenemeyen diğer firmaların suyu nasıl?
EDA ÖZKAN: Damacanalar yıllarca kullanılıyormuş. Her türlü mikrop birikiyor. İnsanların sağlığı ile oynayanlara izin verilmesin. Açıklanan markaların suları piyasadan toplatılacak mı?
YASEMİN AĞBULUT: 8 haftalık hamileyim ve bu çok dikkat edilmesi gereken bir dönem. Ne kendimi ne bebeğimi tehlikeye atmak istemiyorum. Bu nedenle suyu kaynatıp içiyoruz ve damacana almıyoruz. Litrelik sulardan kullanmayı tercih ediyoruz.
SELİN ELÇİN KARASU: Evimde ve işyerimde hep damacanadan içme suyu tüketiyorduk. Haberinizden sonra sağlığımı tehlikeye atmamak için damacana su almayı kestim.
ADNAN KAYMAZ: Musluk suyu içmeye özen gösteriyorum. Hiç olmadı, litrelik su tüketiyorum. Ama bu işin böyle sürüncemede kalmasından bıktım. Kimin suyu pis, kimin damacanası sağlıksız bilelim. Artık canımıza tak etti.
DENİZ DURU AÇIKALIN: Bu haberi gazetenizden okuduğumdan beri evimize damacana su sokmadık. Hamile olmamdan dolayı eşim çok hassas davranıyor. O özellikle konuyu yakından takip ediyor.
HAVVA BALOĞLU: Bakanlık Cuma günü firmaları açıklayacak. Umarız yine 5 isimle geçiştirilmez. Çünkü 250 tane firma olduğu söyleniyor. Hatta bunlardan 41'inde sorun çıktığı belgelenmiş. Biz neden bunların isimlerini bilmiyoruz?
SERKAN KILBAŞ: Sağlık Bakanlığı hiçbir firmayı korumadan hilecileri açıkça duyurmalı. İnsanları zehirleyen bu sular da satış noktalarından bir an önce toplatılmalı.
RUKİYE ASLAN: TAKVİM gazetesi olmasa bu hilecileri öğrenemeyeceğiz. Haberlerinizden sonra suyun yanı sıra gıdadaki alışverişlerimizde de daha dikkatli olmaya başladık. Firmalar açıklanana kadar damacana su almayacağım.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.