Otoda kur zammı

Otomobil firmaları euro ve dolardaki yükselişi fiyatlarına yansıttı. Birçok otomobilin satış fiyatı arttı. 2012 model araçlarda ise artış yüzde 5'i buldu

Otomotiv markaları, 2.5 liraya dayanan euro nedeniyle otomobillere zam yapmak zorunda kaldı. Ağustos başı itibarıyla, 2011 model yılı araçlar yüzde 2 ile 5 arasında fiyat artışına uğradı. Markalar, 2012 model yılı otomobillerin fiyatlarını da önümüzdeki dönemde yeniden ayarlayacak.
İşte sektördeki zamlar:
Renault ve Dacia, 2011 modellere yüzde 2-3 zam yaparken, 2012 modellerde zam yüzde 5'leri buldu.
Ford'un 2011 modelleri yüzde 3 zamlı. Şirket, 2012 modellerin fiyatını yüzde 5 yükselteceğini bildirdi.
Citroen zam oranını yüzde 3-4 arasında tuttu.
Yerli ürünleriyle 2012 model yılına geçen Hyundai Assan, fiyatlarda yüzde 2-3 artışa gitti.
FİYATLAR AYARLANDI

Volvo, fiyatları yüzde 2-3 artırdı.
Çelik Motor'un markaları Kia ve Geely modellerine yüzde 3 zam geldi.
Nissan Türkiye sadece Note ve X-Trail modellerinde yüzde 2'lik fiyat artışına gitti.
Toyota, fiyatları modellerine göre yüzde 1 ile 3 arasında yükseltti.
Skoda 2011 model araçlara zam uygulamazken, 2012 model yılında 3- 5 oranında zam yapacağını açıkladı.
Fiat'ın 2011 model yılı araçları zamlanmadı. 2012 model yılı araçlarda
fiyat artışı yaklaşık yüzde 4 olacak.

10 KURUŞ İNDİRİMDEN OLDUK
Düşen ham petrol fiyatlarıyla birlikte oluşan akaryakıttaki indirim beklentisini döviz kuru uçurdu. Akaryakıta son zammın yapıldığı 22 Temmuz'dan bugüne düşen ham petrol fiyatlarına rağmen yükselen döviz kuru akaryakıtta 10 kuruş indirimden etti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.