Türkiye' de, 'çakma' diye tabir edilen taklit ürünlerin satışı engellenmeye çalışılsa da, bunları üreten ya da ithal eden firmaların sayısı son yıllarda arttı. Çantalarına ortalama 20 bin dolarlık etiket koyan Louis Vuitton, Hermes, Chanel, Prada, Gucci ve Fendi gibi lüks markaların ürünlerinin birebir taklitleri de yüksek fiyatlarıyla dikkat çekiyor. Piyasada bin dolara bile taklit çanta bulunuyor. Saraciye Sanayicileri Derneği Başkan Yardımcısı Cemal Aydın, satışlarını engelleyen 'çakma' piyasasının, sektörün de 'en büyük kangreni' durumunda olduğunu söyledi. 1997'den beri Türkiye'de her geçen yıl üretim ve satışı artan 'çakma' ürünlerin pazarının giderek büyüdüğüne işaret eden Aydın, "Çakma ürünler nedeniyle yurt içi satışlarımız çok düşüyor. Bir firma ayda 2 bin tane çakma çanta üretebiliyor'' dedi.
GÜNLERDE SATILIYORTescilli Markalar Derneği Başkan Yardımcısı Vehbi Kahveci de internette, hatta evlerdeki günlerde bile taklit çanta satışı yapıldığını ifade etti. Gön Deri kurucusu Engin Altaş ise 'çakma çanta' pazarının büyüklüğünün bilinemediğini, ancak milyar dolarlık olduğunun tahmin edildiğini söyledi.