'Vergi inerse satış patlar'

Toyota Türkiye CEO'su Bozkurt, vergiler indirilirse 2 milyon araç satış rakamının görülebileceğini, yatırımın da artacağını söyledi

Otomobil satışlarında 2010'da 760 bin rakamını geçerek rekor kıran Türkiye, bu yıl için 1 milyon sayısını tartışmaya başladı. Ekonomideki soğutma çalışmaları üzerine sektör temsilcileri tahminlerini revize etse de yine yüzde 20'ye yakın bir artış bekleniyor. Fakat Türkiye'de potansiyel bunun çok üzerinde.

2 MİLYONU BULABİLİR
Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt da bu potansiyelin hesabını yapıyor ve satışların 1.5-2 milyon adedi bulacağını söylüyor. Bozkurt, bunun gerçekleşmesi için de bir vergi değişikliği üzerinde duruyor. 30 bin liralık bir aracın satış fiyatının vergilerin Avrupa seviyesine yaklaşmasıyla bir anda 20 bin liraya düşeceğini belirtiyor ve ekliyor: "Büyük bir kitle araba alacak çıtayı geçemiyor. Vergi indirimi ile bu kitle otomobil alacak. İşte o zaman 2 milyon satış rakamını görebiliriz." Bozkurt, potansiyeli gören yabancı yatırımcının Türkiye'ye daha kolay geleceğini belirtiyor.
Ağır yük var
Motorlu taşıtlardaki vergi yükü yüzde 38 ile 47 arasında değişiyor. 1600 motor hacimli bir otomobilin vergi öncesi 30 bin 221 lira olan fiyatı, vergi sonrası 49 bin 600 liraya yükseliyor. 324 liralık Motorlu Taşıtlar Vergisi de dahil edildiğinde, söz konusu araçtaki toplam vergi miktarı 18 bin 958.5 liraya ulaşıyor. Böylece, bu aracın satış fiyatının yüzde 38.2'si vergi olarak devlete aktarılıyor.

Faruk ERDEM
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.