Yurt dışı hedefi 50 milyar dolar

Dünyanın en büyük 225 firması içinde yer alan 33 Türk müteahhitlik şirketi ödül aldı. Firmalara 2011 için 30 milyar, 2015 için ise 50 milyar dolar hedefi konuldu

Uluslararası inşaat sektörü dergisi Engineering News Record (ENR) tarafından açıklanan 'Dünyanın En Büyük 225 Uluslararası Müteahhitlik Firması' listesinde yer alan 33 Türk inşaat firmasına başarı ödülleri, Türkiye Müteahhitler Birliği tarafından düzenlenen törenle verildi. Törene Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Devlet Bakanı Zafer Çağlayan da katıldı. Bakan Çağlayan, yurt dışı müteahhitlik sektörünün özellikle son 7 yılda uluslararası başarılar elde ettiğini söyleyerek, Türk müteahhitlerin 83 ülkede 5 bin 600'den fazla proje ile 180 milyar dolarlık taahhüt gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Bakan Çağlayan, "2002 yılına kadar sektörün yurt dışında almış olduğu işlerin payı sadece 44 milyar dolardı. Hükümetimizin işbaşına gelmesiyle beraber yurt dışı müteahhitlik sektörümüz 135 milyar dolarlık iş üstlendi" dedi. Bakan Çağlayan 2015 hedefinin 50 milyar dolar, 2023 hedefinin ise 100 milyar dolar olduğunu açıkladı. Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren ise 2010 yılının 9 ayında sektörde yüzde 18 büyüme kaydedildiği ifade ederek, şöyle konuştu: "10-15 yıl öncesinde finansman gerektiren projelerde kendi ülkemizde bile yabancıların ismi altında taşeronluk yapıyorduk. Ancak özellikle 2000'li yıllardan itibaren ülkemizdeki tüm otoyol, demiryolu, liman ve havalimanı inşaatlarını biz yapıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.