Hayır'lı kazançlar

Borsa, referandumdaki 'Evet' coşkusuyla 1. ayda rekor üstüne rekor kırıp 70 bini geçti. Şirketler değerlerini katlarken, rengini belli etmeyen TÜSİAD üyelerinin kazancı ortalamayı geçti...

12 Eylül'de yapılan referandumda vatandaş yüzde 52 ile 'Evet' derken, bundan piyasalar da nasibini aldı. Referandumdan bu yana 1 ay süre geçerken, özellikle borsa rekor üstüne rekor kırmaya devam ediyor. 60 bin puan hedefini çok kolay geride bırakan İMKB, önceki gün seans içinde geçtiği 70 bin puan seviyesini, dün yeni bir rekorla yine geçti. İMKB günü 70 bin 166 puandan tamamladı. Dolar 1.4170 TL'ye gerilerken, euronun ise kapanış değeri 1.9720 TL oldu.
BİR AYDA TATLI KÂR
Borsada süren bu 'Evet' coşkusu ile halka açık şirketler son 1 ayda değerlerini katlarken, bu kazançtan en önemli payı referandum öncesi oyunu belli etmeyen TÜSİAD üyeleri ve 'Hayır'cılar aldı. 12 Eylül'de 60 bin 608 puan olan İMKB endeksi, aradan geçen 1 ayda yaklaşık yüzde 16 oranında yükseldi. Patronlar Kulubü'nün üyelerinin kazançları ise bu ortalamanın çok üzerinde gerçekleşti. Özellikle bankalar başta olmak üzere birçok büyük şirketin piyasa değeri ve hisse fiyatları sürekli yukarı doğru çıktı. Borsada işlem gören halka açık 135 şirketin üye olduğu TÜSİAD, böylece diğer şirketlerle birlikte 'Evet' oylarının getirdiği tatlı kazançtan önemli bir pay almış oldu. TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner referandum öncesi oyunun rengi konusunda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile polemiğe girmiş ve gerginlik yaşanmıştı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.