'Teşvik devam etmeli'
İbrahim Aybar'ın belirttiği vergi gelirlerinin artması dikkat çekici. Hükümet vergi indirimi yapmasına rağmen beklentinin aksine gelirleri arttı. Artan satışlarla sürümden gelen kazancın dışında her satılan otomobil yeni vergi geliri anlamına geliyor. Alım satım dışında, yıllık MTV ile birlikte aracın kullandığı benzinden, muayene istasyonundan, servisten, bandrolden vergi alınıyor. Vergi indiriminin sürmesini diğer sektör temsilcileri gibi Aybar da istiyor. Avrupa ve ABD'deki yöntemlerin de katkı sağlayacağını belirten Aybar, bunları şöyle özetledi: "Avrupa ve ABD'de krizin azaltılması için eski araçların pazardan çekilmesi ve teşviklerin uzun vadeye yayılması gibi yöntemler öne çıkıyor. Bu yöntemler Türkiye'ye de taşınmalı. Böylece, hem çevreyi koruyacağız, hem sanayimizi geliştireceğiz, hem pazarımızı canlı tutarak insanlarımıza iş imkanı sağlayacağız, hem de ülkemizde alt yapı çalışmaları devam eden yeni hurda sanayini AB standartlarında oluşturarak, yeni iş imkanları, yeni teknolojiler getireceğiz."
'Uçaklar kadar heyecan veriyor'
Gerçek mesleği uçak mühendisliği olan İbrahim Aybar'a özlemi olup olmadığını sorduğumda, cevabı şöyle oldu: "Motorlu taşıtlar seri üretimi yapılan en gelişmiş teknolojileri ifade ediyor. Bu da benim en az uçaklar kadar heyecanlandığım bir konu. Uzun yıllardır bu sektörde yer alıyor olmaktan ve sektörü yönlendiren karar organlarında bulunmaktan mutluluk duyuyorum..."
2010'da yeni modeller geliyor
Renault'un hedeflerini de anlatan, Aybar şunları söyledi: 2010 yılında ticaride önemli yenilikler gerçekleştirecek. Renault Master tamamen yenilenecek. Yeni Master, Renault'nun yeni panelvan çizgisinin habercisi olacak. Trafic Faz3 ve Kangoo Maxi de aynı tarihte sunulacak. Haziran ayında ise Megane RS, sportif otomobilseverlerin beğenisine sunulacak.