Akdeniz'de felaket! İtalyan bayraklı yolcu gemisinde yangın çıktı: 24 Türk yolcunun sağlık durumları...

Son dakika haberleri... Sabah saatlerinde Yunanistan'ın Igoumenitsa Limanı'ndan İtalya'nın Brindisi Limanı'na gitmek üzere yolan çıkan bir feribotta yangın çıkmıştı. Feribotta çıkan yangında, ölen ya da hayatını kaybeden Türk vatandaşının bulunmadığı bildirildi. Gemi yolcularından Fahri Özgen, panik anlarını anlattı. Özgen, "Dumandan nefes alamaz hale geldik, ayağımızın altı ısındı" diye konuştu. Yanan feribotla ilgili A Haber’e konuşan Kurtarma Gemisi Kaptanı Cevdet Bilen, “Panik yapıp denize atlayanlar oldu.” ifadeleri kullandı. Feribottaki Türk yolculardan birine ulaşılamadığı bildirildi.

Giriş Tarihi 18 Şubat 2022, 09:10 Güncelleme 18 Şubat 2022, 17:27
Akdeniz’de felaket! İtalyan bayraklı yolcu gemisinde yangın  çıktı: 24 Türk yolcunun sağlık durumları...

İÇİNDEKİLER

Yunanistan'ın Igoumenitsa Limanı'ndan İtalya'nın Brindisi Limanı'na gitmek üzere seyreden bir feribotta çıkan yangında, ölen ya da hayatını kaybeden Türk vatandaşının bulunmadığı bildirildi.

Diplomatik kaynaklardan alınan bilgiye göre, gemideki 24 Türk vatandaşından hayatını kaybeden veya yaralanan herhangi bir kimse bulunmuyor.

BİR TÜRK VATANDAŞA ULAŞILAMADIĞI BİLDİRİLDİ
Feribotun bağlı olduğu firmadan alınan bilgiye göre, Türk yolculardan birine henüz ulaşılamadı.

KURTARMA GEMİSİ KAPTANI A HABER'DE: PANİK YAPIP DENİZE ATLAYANLAR OLDU
Yanan feribotla ilgili A Haber'e konuşan Kurtarma Gemisi Kaptanı Cevdet Bilen, "Panik yapıp denize atlayanlar oldu." ifadeleri kullandı.

Cevdet Bilen'in A Haber canlı yayınında söyledikleri:

"Bize saat sabah 5 sıralarında Yunan Sahil Güvenliği tarafından bir mesaj geldi ve feribotun yandığı belirtildi. İçinde 288 kişinin olduğunu ve o bölgeye ilerlememizi istediler. Biz hemen o bölgeye ulaştık ve yardım çalışmalarına başladık.

Geminin yangını söndü ama iç tarafta yanmalar devam ediyor. Biz şu anda deniz üzerinde aramalar yapıyoruz. İlk geldiğimizde 242 kişinin kurtarıldığını gördük diğerlerini göremedik. Şu an hala arama-kurtarma çalışmaları devam ediyor. Şu anda savaş gemileri dahil 6 gemi bu bölgede arama kurtarma görevinde.

Şu anda 242 kişinin Orfa Adası'na çıkarıldığını biliyoruz. Şu anda geri kalan kişiler hakkında bilgi yok. Biz bu bölge aramalarımızı devam ediyoruz. Yangına sadece bir tana Yunan Sahil Güvenliği gemisi müdahale etti. Bir tane İtalyan gemisi de tahliyeleri yaptı.

Bizim bağlantı kurduğumuz Türk şoförler var. Bir yerde tutulduklarını ve imkanların çok sıkıntılı olduklarını söylediler. Kimsenin ilgilenmediğini belirttiler. Biz de burada arama çalışmalarını sürdürüyoruz."

KURTARMA ÇALIŞMASI DEVAM EDİYOR
Yunan Devlet Ajansı AMNA'nın haberine göre ise yangın çıkan İtalyan bayraklı feribotun garaj bölümünde 2 kişi mahsur kaldı. Bu kişiler için 3 helikopterin de katıldığı kurtarma çalışması devam ediyor.

Yunanistan Denizcilik Bakanlığından yapılan açıklamada, gemideki toplam 290 yolcu ve mürettebattan 21'inin Yunan vatandaşı olduğu bilgisi paylaşıldı.

IGOUMENİTSA LİMANI'NDAN YOLA ÇIKAN FERİBOTTA YANGIN

AMNA'nın haberine göre, 237 yolcu ve mürettebattan 51 kişinin bulunduğu feribottan 242 kişi, sahil güvenlik birimlerine ait botlarla Yunanistan'ın Kerkira Adası'na götürüldü.

İtalya'nın da destek verdiği kurtarma çalışmaları sonucu Yunanistan'ın Kerkira Adası'na götürülen yolcuların kimlik tespit ve sayım çalışmaları başlatılmıştı.

Hafif yaralı 3 kişi ise Kerkira Hastanesinde tedaviye alınmıştı.

İTALYA SAHİL GÜVENLİĞİ, BÖLGEDE DEVRİYE UÇUŞU YAPTI
İtalya Sahil Güvenlik Komutanlığından yapılan açıklamada, feribotun Arnavutluk sularına doğru sürüklendiği bildirildi.

Açıklamada, İtalya Sahil Güvenliğine ait "ATR42" model devriye uçağının da geminin bulunduğu bölgede uçuş yaptığı belirtildi.

Yunan devlet televizyonunun ERT muhabiri, feribottan kurtarılanlar arasında Türk yolcuların da bulunduğunu belirtmişti.

Gemi yangınının tanıklarından Fahri Özgen, yaptığı açıklamada, "Yangın büyük bir paniğe neden oldu" derken, "2-3 saat hiçbir yardım gelmedi, denize atlayanlar oldu" diye konuştu.

'NEFES ALAMAZ HALE GELDİK'
"Dumandan nefes alamaz hale geldik, ayağımızın altı ısındı" diyen Özgen, "Adaya tahliye edildik ve herkes mağdur " ifadelerini kullandı.