İtalya’daki referandum sona erdi

İtalya’da, anayasa değişikliğine ilişkin referandumda oy kullanma işlemi sona erdi ve oy sayım işlemine geçildi. Sandık çıkış anketlerinde 'hayır' oyları önde çıktı. Referandumdan 'hayır' oyu çıkması durumunda Başbakan Renzi'nin istifa etmesi bekleniyor.

Çift meclisli yasama sisteminin geçerli olduğu ülkede, parlamentonun üst kanadı Cumhuriyet Senatosunun yasama yetkilerini ciddi ölçüde törpüleyerek yasama sürecini hızlandırmayı hedefleyen anayasa değişikliğine ilişkin referandumda oy verme işlemi yerel saatle 23.00'da (TSİ 01.00) sona erdi.

İçişleri Bakanlığı'nın açıkladığı ilk bilgilere göre, referanduma İtalyan halkının ilgisi yüksek oldu. Bakanlık, İtalya'da kayıtlı 46 milyon 714 bin 950 seçmenden yüzde 65'inin oy kullandığını açıkladı.

Başbakan Matteo Renzi liderliğindeki koalisyon hükümetinin hazırlayıp, parlamentodan onaylattığı ve halk oylamasına sunduğu reforma dair İtalyan basınına yansıyan ilk sandık çıkış anketlerinde, "Hayır" oylarının önde olduğu ortaya çıktı.
İtalyan haber ajansı ANSA'nın haberine göre, "Evet"e yüzde 42 ile 46 aralığında oy çıkarken, "Hayır" oyları ise yüzde 54-58 aralığında ölçüldü.

İtalyan basınında, gelen ilk sonuçlara göre, Başbakan Renzi'nin anayasa reformuna kabul ettiremediği yorumları yapıldı.

Başbakan Renzi, kendisi ve hükümeti üzerinde güven oyuna dönüşen referanduma ilişkin sonuçların netleşmesinin ardından gece yarısı başbakanlık sarayı Chigi'de bir basın toplantısı düzenleyecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.