Kahraman

7.9 şiddetindeki depremle yıkılan Nepal, ikinci felaketi yaşadı. Toprak kayması, 250 kişiyi yuttu. Onlarca kişiyi enkazdan çıkartan kurtarma köpeği Hero ise 'kahraman' oldu

Dünyanın çatısı olarak gösterilen Nepal'de 25 Nisan'da meydana gelen 7.9 şiddetindeki deprem, ülkeyi yerle bir etti. Acı bilanço 10 bine ulaşırken, ülkede felaket üstüne felaket yaşandı. Depremin ardından taş üstünde taş kalmayan Ghodatabela köyü yakınında dün toprak kayması meydana geldi. Afetin ardından 250 kişinin toprak altında kaldığı ifade edildi. Son 80 yılın en şiddetli depremini yaşayan ülke kan ağlamaya devam ederken, Nepal'e giden 100 kişilik Türk yardım ekibi, kanayan yaraları sarmaya başladı. Zamana karşı yarışan AFAD ekipleri, 2 kişiyi enkaz altından kurtardı. Ekibin en büyük destekçisi ise 6.5 yaşındaki Golden Retriever cinsi arama kurtarma köpeği "Hero" oldu. Bugüne kadar afet bölgelerinde arama kurtarma faaliyetlerine katılarak onlarca kişinin hayatını kurtaran Hero, Nepalliler'in umudunu arttırdı. Ölü sayısının daha da artabileceğini söyleyen AFAD yetkilileri ise "Katmandu'da binlerce ev yıkıldı. Çevre bölgelerde özellikle kırsal alanlardaki kerpiç evler yerle bir oldu. Zaman giderek daralıyor. Eğer yıkılan evler kerpiç olmasaydı canlı bulma umudumuz daha fazla olabilirdi. Kerpiç evler bizim çalışmalarımızı ve Hero'nun enkaz altında canlı bulma umudunu daha da azaltıyor" dedi.
Uğur YILDIRIM
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.