Battı batıyor

İtalya'da karaya oturan Costa Concordia'nın kaldırılması 300 milyon dolara mal olacak. Yolcu tazminatları da eklenince geminin sahibi şirket iflasla karşı karşıya

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 20 Mayıs 2012 Güncelleme 20 Mayıs 2012, 02:09
Battı batıyor

İÇİNDEKİLER

İtalya'nın batısındaki Giglio Adası açıklarında kayalıklara çarparak kaza yapan ve halen adanın birkaç metre açığında yan yatmış halde bulunan Costa Concordia gemisinin enkaz kaldırma planı açıklandı. İtalya Sivil Savunma Genel Müdürü Franco Gabrielli, bir çevre felaketi yaşanmaması için geminin yakıt tanklarının boşatılmasına öncelik verdiklerini hatırlattı. Gemide hayatını kaybedenlerden 30'unun çıkarıldığını ve cenazelerinin ailelerine teslim edildiğini kaydeden Gabrielli, "Bildiğiniz üzere halen 2 kişiye ulaşabilmiş değiliz. Bu iki insan, arama-kurtarma ekipleri için de saplantı haline geldi. Ancak, şu anda arama yapılması için gemide güvenli bir durum söz konusu değil" diye konuştu.

TARİHİN EN BÜYÜK OPERASYONU
Gemi enkazı çıkarma işlerinde uzman olan ABD'li Titan-Salvage şirketinin yöneticisi Richard Habib de "Bu, tarihin en büyük gemi kurtarma operasyonu olacak. Bu büyüklükteki bir gemiyi kurtarmak için doğru teknikleri kullanmak lazım" şeklinde konuştu. Habib, Concordia'nın kurtarma operasyonunda 300 kişinin görev alacağını ifade etti. Costa Crociere şirketinin genel direktörü Gianni Onorato da yaptığı açıklamada, gemi enkazını kaldırma işleminin 300 milyon dolardan fazla olacağını açıkladı. Onorato, önerdikleri 11 bin Avro artı tüm masrafların karşılanması teklifini yolcuların yüzde 64'lük bölümünün kabul ettiğini söyledi. Onorato, gemide hayatını kaybedenlerin yakınlarına da 100 bin Avroluk bir teklif sunduklarını söyledi. Onorato tüm masrafları göz önüne aldıklarında daha fazla maliyetin, şirketin iflası manasına geldiğini sözlerine ekledi.

DEV KURTARMA NASIL GERÇEKLEŞECEK
Yaklaşık 9 ayda tamamlanması öngörülen enkaz kaldırma planı şöyle: "Dev geminin, denize bakan tarafına, su altında bir platform inşa edilecek. Bu platform, geminin herhangi bir terslik nedeniyle denize sürüklenmesini önlemenin yanı sıra, geminin kara tarafından alınacak destekle doğrultulmasını sağlayacak. Geminin doğrultulmasının ardından içindeki su tasfiye edilerek, su üstüne çıkması sağlanacak. Bu aşamadan sonra gemi vinç ve römorkörlerin yardımıyla bir limana yüzdürülecek."