Çöl kaplanından mektup

Bugüne kadar 50 kişinin öldüğü dünyanın en zor rallisi Dakar'da 2 Türk sporcu bayrağımızı dalgalandırıyor. Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar, 9 bin km'lik zor sınavı sürdürüyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 06 Ocak 2010 Güncelleme 06 Ocak 2010, 00:12
Çöl kaplanından mektup

İÇİNDEKİLER

Türkiye'nin en iyi ve şampiyon motosiklet sürücülerinden olan Kemal Merkit, katıldığı bu olağanüstü serüveni eski takım arkadaşı Savaş Ay'a yazdığı mektupta anlattı.
Sevgili Savaş... Sana buradaki atmosferi anlatınca hayalinde çok kolay canlanacaktır. Çünkü sen de yıllarca Camel Trophy'lerde ve Paris- Dakar yarışlarında görev yaptın. Ben şu an itibarıyla Arjantin Fiambalada'yım. Takım arkadaşım Kutlu'yla (Torunlar) birlikte hamdolsun ki gayet sağlıklı ve formdayız. Buenos Aires'de bizi görmeliydin. Tam 800 bin kişi alkışlayarak uğurladı. Bugünkü zor etabı da her türlü şanssızlık ve aksiliğe karşın tamamladık. Biliyorsun 2010 Dakar Rallisi takım olarak katıldığımız 4. Dakar kapışması. Daha önceki parkur Afrika'nın kuzeyinden, Libya, Nijer, Nijerya diye giderdi. Orada iç savaşlar, terör tehdidi artınca 2008'de organizasyon iptal edilip sonrasında güzergah değiştirdi. Artık Arjantin-Şili arasında yarışıyoruz. Colon- Cordoba, Cordoba-La Rioja şehirleri arasında gerçekleşen ilk 2 etabı biz başarıyla tamamladık ama elenen 7-8 takım oldu bile.

Çöl fırtınaları
Sonrasında esas zorlandığımız etap La Rioja-Fiambala geldi. Toplam 441. Bunun adı beyaz parkur. Topraktan kuma ve 30 km yüksekliğine ulaşan kum tepelerine dönüşen bir zemin var. Değişik iklim şartları neyse de bu çevrede sık rastlanan çöl fırtınalarına alışmak güç oluyor. Orayı da kayıpsız geçtik şükür. Bu yılki yarışa ekonomik kriz nedeniyle ana sponsorsuz katıldık. Geçtiğimiz yıllarda 250 olarak sınırlandırılan motosiklet kategorisine bu yıl sadece 151 motor kayıt yaptırdı. Ne iyi ki bunlardan 2'si Kutlu ve ben olduk. İkimiz de 690 EXC-R motosiklet kullanıyoruz. Çok güçlü, atak bir makine. Sana maceramı anlatmamı istemişsin. Takdir edersin ki bulunduğumuz koşullarda Hemingway gibi hikâyeler yazmak pek de mümkün değil. Kısa kısa anlatacak olursam ilk günden beridir bazı aksiliklerle boğuşuyorum. Mesela dün su geçişi yaparken birden bire denizaltıya döndüm. Motorumla birlikte suya tamamen battım. Yardımlaşma bu yarışın ruhunda var ya hemen durup destek verdiler. Diğer yarışmacıların yardımıyla sudan çıktım ama motor çok uzun süre çalışmadı. Neredeyse yarısını söküp temizleyip yeniden taktım ve çalıştırmayı başarabildim. Bugün de benzin tankımda bazı sorunlar yaşadım ama bu kez yakındaki bir yerli köyünde bulunan motosikletin zincirini alarak devam etti ama debriyajsız yarışarak mucize yarattı. Bugün kum tepelerini tırmanırken kayıp düştü ama çok çabuk toparlanıp sürdürdü yarışı. "Bütün bunlar sadece bizim başımıza mı geliyor be Kemal kardeşim" diye düşünme. Tüm yarışmacılar benzer sorunları her an yaşıyor. Vakit kaybımız böylelikle dengeleniyor yani. 2009 Dakar Şampiyonu İspanyol Marc Coma bile köy geçişinde hız yüzünden 22 dakika ceza alınca genel klasmanda 14. sıraya geriledi. Hatırlarsan bu yaz Bodrum'da son karşılaşmamızda uzun uzun konuşmuştuk. Bana "Yorulmadın mı koca savaşçı?" diye sormuştun. Buradaki ortamı görsen anlardın. Allah sağlık sıhhat verirse daha uzun yıllar buralarda cirit atarım ben. İnan ki Dakar Rallisi hem benim hem de Kutlu kardeşim için çok şey ifade ediyor. Bu sadece bir motorsporları organizasyonu değil. Herkesin birbirine hem rakip hem de yardımcı olduğu bir etkinlik. Doğa ile insanın kavgasından çok uyumu için harcanan çabaların haritasını çiziyoruz sanki. Hatırlarsan 1994 Camel Trophy'de yarıştığım günlerde bu yarışın hayalini kurar seninle de paylaşırdım. Kutlu da 1998 Camel Trophy'e katılan Türk ekibinin aslan parçasıydı. Ama bu dünyanın en büyük yarış organizasyonu. Burada 35 ülke arasında Türk Bayrağımızı dalgalandırmak bize kıvanç veriyor Savaş'ım.

50 kişi hayatını kaybetti
Ölümlü kazanın nasıl olduğunu soruyorsun. Tabii ki çok büyük bir acı yaşattı bize bu olay. Aslında sürücünün hiç hatası yok. Arjantinliler aynı bizim gibi çok sıcakkanlı, sokulgan, dost insanlar. Tüm uyarılara rağmen parkur üzerine kurulu güvenlik bariyerleri onları durduramıyor. Yine öyle olmuş. Daha yakından seyredebilmek için bariyerleri aşıp yol kenarından seyrediyorlardı. Otomobil ıslak toprak zeminde speen atıp kayınca savrulup seyirci grubun üzerine düştü. O genç kadın ne yazık ki orada hayatını kaybetti ve yaralananlar oldu. Dakar rallilerinde 31 yıllık süre içinde 50'nin üzerinde ölüm vakası yaşanmış. İnşallah bu son olur. Şimdi maalesef satırlarıma son vermek zorundayım. Sabahın erken saatlerinde zorlu bir etap daha bizi bekliyor. Şili'ye, And Dağları'na giriyoruz artık. 9 bin kilometrelik bu dehşetli serüveni sonuna kadar götürüp bayrağı burca dikmek, mekanik destek almadan yarışanlar kategorisinde derece yapıp kupa kazanmak en büyük arzumuz. Şans dileklerinizi ve dualarınızı esirgemeyin olmaz mı? Gözlerinden öper hasretle kucaklarım kardeşim. Kemal Merkit.

Kemal merkit karnesi
2008 UAE Desert Challenge
2008 Transorientale Rallisi 450cc
2008 Central Europe Rallisi 450cc (Dakar Series)
2007 UAE Desert Challenge Genel Klasman 19, Marathon 1.
2007 Dakar Rallisi 450cc 4.
2005 Enduro Türkiye Şampiyonası, 450cc üzeri 1.
2004 Rallye D'orient Kapadokya
2003 Rallye Dakar Genel Klasman 23. 450cc üzeri 6.
2003 Rallye D'orient Kapadokya
2002 Rallye Orpi, Marathon 2.
2002 Rallye Dakar
2002 Master Rallye
2002 Enduro Türkiye Şampiyonası, 400cc 1.
2001 UAE Desert Challenge, Genel Klasman 10.
2001 Master Rallye, Genel Klasman 6.
2000 Rallye Dakar
2000 Enduro Türkiye Şampiyonası , 400cc 1.
1999 Master Rallye,
1998 UAE Desert Challenge,
1998 Rallye Atlas,
1997 UAE Desert Challenge
1997 Optic Rallye Tunisia,.
1995 Enduro Türkiye Şampiyonası, Genel Klasman 2.
1994 Enduro Türkiye Şampiyonası, Genel Klasman 1.
1994 Camel Trophy