Opel global marka oluyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 13 Kasım 2017 Güncelleme 13 Kasım 2017, 00:28
Opel global marka oluyor

İÇİNDEKİLER

Opel, GM çatısı altındayken sadece Avrupa'ya hapsedilen ve geliştirdiği teknolojiler, motorlar ve platformlar dünyanın dört bir yanında farklı markalar altında satılan bir üreticiydi.
PSA Grubu bünyesine geçen Opel, kendi markasıyla dünyaya açılmaya hazırlanıyor. Uzun yıllardan beri kârlılıktan uzak olan Opel, açıklanan PACE! adlı planla 2020'de yüzde 2 kârlılık hedefliyor. Opel markasının Rüsselsheim'daki mevcut üretim merkezi PSA'nın küresel etkinlik merkezi olacak. Yani Avrupa dışı pazarlara yönelik otomobiller ve tüm elektrikli otomobiller burada geliştirilip üretilecek.
2020 yılına kadar 4 farklı elektrikli otomobili satışa sunmayı planlayan Opel'in, 2024 yılında tüm modellerinin elektrikli versiyonu olacak. Binek otomobillerde Opel'in kullandığı platform sayısı 2024'ten itibaren 9'dan 2'ye indirilecek. Ayrıca motor-şanzıman seçenekleri 10'dan 4'e düşecek. Şirket 2020'de sattığı her otomobil için giderleri 700 euro düşürmenin peşinde. Bunun için PSA ile ortak parça kullanımın artırılmasının yanı sıra şirket içi bürokrasinin azaltılması gerekiyor. Tabii ticari araç pazarına daha fazla önem verilirken bazı segmentlere daha çok ağırlık verilecek. 2018'de gelecek Combo ve 2019'da gelecek yeni nesil Corsa bu eğilimin ilk örnekleri olacak.
2020'ye kadar pazara 9 yeni model sunacak olan Opel, 2022'den itibaren 20 yeni ihracat pazarına giriş yapacak. Yani sektörün en büyük grubu olma yarışında PSA da global Opel markasıyla iddiasını artıracak.

HALİT BOLKAN