Yaşama uçuş

Tromsö'den dönen THY uçağı piste inerken, kalkış yapan bir uçakla kafa kafaya geldi. Kahraman pilot usta bir manevrayla faciayı önledi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 25 Ağustos 2013 Güncelleme 25 Ağustos 2013, 01:55

İÇİNDEKİLER

Atatürk Havalimanı'ndan önceki akşam facianın eşiğinden dönüldü.

Beşiktaş'ın Tromsö maçı sonrası, Norveç'ten dönen basın mensuplarını da taşıyan THY uçağı iniş sırasında büyük bir tehlike atlattı. Uçak piste tam inmek üzereyken o sırada aynı pistten havalanmak üzere olan başka bir uçakla karşılaştı. THY pilotu saliselik bir refleksle hemen uçağı havalandırdı ve pisti pas geçti. Çok zor bir manevrayı büyük bir ustalıkla yapan pilot uçaktaki 200 kişinin hayatını kurtardı. Uçakta olan muhabirimiz Raşit Ateş ise olay anını şöyle anlattı: Beşiktaş'ın Tromsö maçı sonrası THY'nın TK1754 sefer sayılı Sivas isimli uçağıyla Oslo'dan 18.15'te hareket ettik.

Kalkışta yardımcı pilot esprili bir konuşma yaptı... "Romantik bir uçuş yapacağız. Sol tarafımızda şu an ay doğuyor. Uçuş sırasında çok sık görünen bir şey değil. Bunun keyfini çıkarın" dedi. İstanbul üzerine geldiğimizde de Boğaz'ın üzerinden geçerken yine şiirsel bir konuşma yaptı. Ardından iniş için alçalmaya başladık. Deniz tarafından piste yaklaştık.

Evlerin üzerinden tren ve otoyolu geçtik. Piste 10-15 metre mesafe varken ve teker koymayı beklerken birden havalandık.

KAFA KAFAYA ÇARPIŞACAKTIK
Pilot motorlara gaz verdi ve pisti pas geçip tekrar yukarı doğru kalktık. Sonra pilot anons yapıp, "Paniğe gerek yok.
Pistteki trafik yoğunluğu nedeniyle pas geçmek zorunda kaldık" dedi. Bir tur attıktan sonra 20 dakika gecikmeyle 23.00'te indik. Öğrendiğimize göre biz tam inerken pistte başka bir uçak vardı.
İnişi gerçekleştirseydik kafa kafaya çarpışacaktık. Pilot orada büyük bir ustalıkla bizi kurtardı. Yaklaşık 200 kişiydik...
Maçtan dönen 15-20 basın mensubu da aynı uçakta bulunuyorduk. Bütün yolcular indikten sonra herkes pilotu alkışladı.

BİR DE BAKTI PİST DOLU
Atatürk Havalima'ndaki kule amirleri, yaşanan hadiseyi doğruladı. Görevliler "Kalkış yapan uçak ağır davrandığı için böyle bir durum gerçekleşti. İki uçak arasında yaklaşık 8 mil mesafe bulunuyordu" açıklamasını yaptı.