Avea'nın Rıfkı'sı cepten konuşacak

Mayıs ayında Ar-Ge merkezinin üçüncü yaşını kutlayacak olan Avea, birçok yeniliği de sunacak Bunlardan birisi, sanal yardımcı Rıfkı olacak

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 23 Mart 2013 Güncelleme 23 Mart 2013, 00:00
Avea’nın Rıfkı’sı cepten konuşacak

İÇİNDEKİLER

İstanbul' da kurduğu Ar- Ge merkezinin üçüncü yılını kutlamaya hazırlanan Avea, önümüzdeki günlerde birbirinden ilginç hizmetlerle müşterilerinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Avea CEO'su Erkan Akdemir, "Burada şiarımız geleceğe teknoloji üretmekti. Merkezimiz amacına dolu dolu hizmet etti" dedi. Ar-Ge merkezinin kuruluşunun daha birinci yılında AveaLabs içerisinde 'Kuluçka Merkezi'ni hayata geçirdiklerini belirten Akdemir, şu bilgileri verdi: AveaLabs bünyesinde Mobil Kaza Tespit Tutanağı, Mobil Eğitim, Bonuslu Avea, WAP Ağ Geçidi, Hadoop ile dünyada ve Türkiye'de bir ilk olan 'Orada Kimse Var mı' gibi pek çok önemli proje hayata geçti. Otobüslerin anlık lokasyonlarını paylaşan akıllı duraklar, bilet ödemelerini cep telefonu üzerinden yapabilen NFC sistemleri bunlardan bazıları." Avea'nın müşteri deneyimi merkezinde tanıttığı sanal yardımcı Rıfkı da ilgi çekici yeniliklerden birisi... Önümüzdeki günlerde cep telefonlarında kullanılacak olan Rıfkı, müşterinin her sorusuna sesli olarak yanıt verebiliyor ve sorunları çözebiliyor olacak.

YATIRIM ARTIYOR

Erkan Akdemir, 3 yılda Ar-Ge merkezine 80 milyon liradan fazla yatırım yaptıklarını söyledi. Akdemir, Ar- Ge merkeziyle ilgili şu rakamları verdi: Ar-Ge'ye ayırdığımız yatırım miktarının tüm harcamalarımıza oranı yüzde 3.6. Ar-Ge merkezinde 220 mühendis çalışıyor. Avea- Labs Müşteri Deneyim Merkezi'nde; Mobil Sağlık, Mobil Finans, Akıllı Şehir, Akıllı Ev ve Genç Odası temalı bölümlerde günlük hayatı kolaylaştırıcı teknolojik yenilik ve uygulamalar sergilenmektedir. Avea Müşteri Deneyim Merkezi 600'ün üzerinde ziyaretçi aldı.

EKONOMİ SERVİSİ