Haksızlığa uğrayana ücretsiz bilgi desteği

İşlemleri sırasında ya da işyerinde haksızlığa uğrayanlara AB destekli ücretsiz bilgi hizmeti sunuluyor. Uzmanlar, arayanlara yol gösteriyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 22 Ocak 2011 Güncelleme 24 Ocak 2011, 15:35
Haksızlığa uğrayana ücretsiz bilgi desteği

İÇİNDEKİLER

Uğradıkları haksızlıklar karşısında çaresiz kalanlar artık ne yapacaklarını bilecek. Şeffaflık Derneği'nin kurduğu 'Şeffaflığa Çağrı Merkezi' gerek resmi dairelerde, gerekse özel sektörde işlemleri sırasında haksızlığa uğrayanlara bilgi desteği veriyor. Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu DİHAA tarafından desteklenen merkez; yolsuzluk, usulsüzlük ve rüşvetle mücadele konusunda herkesi bilgilendirip, bu tarz bir olaya maruz kaldıklarında ne gibi bir yol izleneceğine dair yardımcı oluyor. Birçok ülkede benzerleri bulunan Şeffaflığa Çağrı Merkezi; haksızlığa uğrayanlar kadar, bu tür olaylara şahit olanlara da destek oluyor. Çalışmalarını anlatan Yönetim Kurulu Başkanı E. Oya Özarslan, "Vatandaş kendini yalnız hissettiğinde 'biz varız' diyoruz. Bilgi verip, destek oluyoruz" dedi. Vatandaşın haksızlıklar karşısında susmamasını isteyen Özarslan, şöyle konuştu: "İnsanlar rüşvet ve benzeri yolsuzluklara uğradığında bizi arasınlar ki, haklarını aramaları için yardımcı olalım. Ücretsiz çağrı hattımız (0800) 211-12-12 ya da (0212) 219-26-14 no'lu telefonları arayıp uzmanlarımızla konuşabilirler."

'BİR TANIĞINIZ OLSUN'
Oya Özarslan, vatandaşın bir haksızlık ya da yolsuzlukla karşılaştığında, hakkını ararken kolaylık olması açısından mümkün olduğunca etrafta tanıklık edebilecek birisinin olmasının önemine dikkat çekti.