Turizm sektörü bu zirvede buluştu

Turizm sektörünün 32 önemli isminin konuşmacı olarak katıldığı, yaklaşık 400 turizm profesyonelinin ve seyahat bloggerlarının katıldığı Uzakrota himayesinde “Seyahat Pazarlama Zirvesi” 25 Mart Cuma günü Ramada Plaza Şişli’de gerçekleştirildi.

Giriş Tarihi 25 Mart 2016, 00:00 Güncelleme 25 Mart 2016, 20:53
Turizm sektörü bu zirvede buluştu

İÇİNDEKİLER

Etkinlikte Turizm Şirketleri için Hedef Pazar Seçimi, Seyahat Arama Trendleri, Ödeme Sistemlerinin Müşteri Kazanımına Etkisi, Tüketiciye Uygun İçerikler Yaratmak ve Turizm Markalarının Sosyal Medya Deneyimleri gibi konular ele alındı.

Uzakrota "Travel Marketing Summit" içerisinde mini bir fuar alanı, B2B turizm profesyonellerinin fikir paylaşıp, gelecek projeleri birlikte yapabilmeleri adına önemli bir etkinlik alanı oldu, katılımcılar tarafından da etkinlik son derece pozitif olarak nitelendirildi.

Etkinlikte ön plana çıkan bazı satır başları :

Ülke tanıtımları uzun yolu olan bir slalom gibi…

Malezya Turizm Tanıtma Kurulu Pazarlama Müdürü Çağrı Sağlık, yabancı bir ülkenin Türkiye'de nasıl tanıtılması gerektiği konularında değerli bilgiler paylaştı. Ülke tanıtımı herhangi bir ürün tanıtımına benzemez, bunu beğenmiyorsan şunu verelim deme şansı yok. Ülkenin bütününü tanıtmaya çalışıyorsun ve ülke halkının da yurtdışı ülkelere seyahat konusunda birçok ön yargısı var. Dünyayı sarsan olumsuz gelişmeler, virüsler, terör olayları, depremler gibi turizmi olumsuz etkileyen faktörler de bu tanıtımları etkileyen diğer unsurlar. Kendi içimizde de ülke koşullarını etkileyen ekonomi gibi diğer faktörler bulunmakta…"

Türkiye'nin ilk kentsel Dijital pazarlama projesi City of Izmir

Fotografçı Mehmet Kırali ve seyahat yazarı Bahar Akıncı birlikte gerçekleştirdikleri Türkiye'nin ilk dijital kentsel pazarlama projesi City of Izmir projesinden bahsettiler. Dünyada kentsel pazarlama anlamında ana akım mecralar dijitale doğru kayıyor bilgisi, konuşmalarının odak noktası oldu.

İçerik kraldır, kral kalacak…

Only Travel Marketing kurucusu Sarp Özkar, "Tüketiciye uygun içerik üretmemiz gerekiyor sektör olarak. Hem yazı anlamında, hem de fotoğraf ve video içeriklerinin geliştirilmesi gerekiyor. Websitenizi ziyaret eden kullanıcıların aradığı soruların cevabı olur ise, online satışlarını arttırabilirsiniz. Basın bültenlerinizde tüketicinin öğrenmek istediği konulara yönlenirseniz, haberleriniz basında mutlaka yer alacaktır. Bir seyahat blogunda özgün ve aranılan içerikleri üretebilirseniz, blogunuz hem çok ziyaret edilecek, hem de arama motorlarında üste çıkabilecektir. İçeriğin öneminin dünyada azalacağı bazı araştırmalarda yazılıp çizilse de, tüketici ne isterse o olur, dolayısıyla içerik kraldır ve kral kalacak. Yakın gelecekte Bloggerların ve sosyal medyada içerik üreten seyahat fotografçılarının değeri daha çok anlaşılacak." dedi.