Hyundai’den iddialı bir hibrit Ioniq Hybrid

Türkiye’de hibrit otomobillere ilgi artarken Hyundai yeni modeli Ioniq’i satışa sundu. Kompakt sınıftaki Ioniq, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra başarılı sürüş özellikleriyle öne çıkıyor

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 10 Temmuz 2017 Güncelleme 10 Temmuz 2017, 00:00
Hyundai’den iddialı bir hibrit Ioniq Hybrid

İÇİNDEKİLER

Çevreci teknolojiler geliştikçe tüketicilerin ilgisini daha fazla çekmeye başlıyor. Elektrikli otomobillere geçiş teknolojisi olarak kabul edilen hibrit otomobillerin pazardaki çeşitliliği sürekli artıyor. Birçok marka hibrit modellerini Türkiye'de de satışa sunmaya başladı. Bunlardan biri de Hyundai. Güney Koreli marka, elektrikli (EV), Plugin Hybrid (PHEV) ve Hybrid (HEV) motorların sadece tek bir gövdede buluştuğu dünyadaki ilk otomobil olma özelliğine sahip Ioniq modelinin Hybrid versiyonunu 123 bin 990 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sundu. Ioniq Hybrid, yeni geliştirilen 1.6 GDI benzinli motora sahip. Benzinli motora Lityum-İyon Polimer pil ile beslenen 43.5 beygirlik bir elektrik motoru destek veriyor. Şehir içi hızlarda tamamen elektrikli olarak ilerlenebiliyor. Pilleri şarj etmek için benzinli motorun yanı sıra fren sırasındaki rejenerasyonu da kullanıyor. Bu arada, hibrit otomobillerde fren pedalı dozlaması genelde sorunluyken, Ioniq'te böyle bir sorun hissetmedim. Biraz sert tutulan süspansiyon sisteminin yaylanma konforu iyi düzeyde ve yol tutuş konusunda belirgin bir zaaf bulunmuyor. Araçta 3 kişi ile elde ettiğim 4.5 litre/100 km'lik yakıt tüketimi başarılı.
Red Dot tasarım ödülünü de alan Ioniq, fastback tarzı arka tasarımı, büyük ön ızgarası, yüksek konumlu stop lambalarıyla son derece sportif ve şık görünüyor.


İç mekanda tasarım sürücü odaklı. İçi geniş ve ferah olan Ioniq'in 443 litrelik bagaj hacmi de ailelerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek kadar büyük ve kullanışlı.