Çevreci teknolojiler geliştikçe tüketicilerin
ilgisini daha fazla
çekmeye başlıyor. Elektrikli
otomobillere geçiş teknolojisi
olarak kabul edilen
hibrit otomobillerin pazardaki
çeşitliliği sürekli artıyor. Birçok
marka hibrit modellerini
Türkiye'de de satışa sunmaya
başladı. Bunlardan biri
de
Hyundai. Güney Koreli
marka, elektrikli (EV), Plugin
Hybrid (PHEV) ve Hybrid
(HEV) motorların sadece
tek bir gövdede buluştuğu
dünyadaki ilk otomobil
olma özelliğine sahip
Ioniq modelinin Hybrid versiyonunu 123 bin 990 TL'den başlayan
fiyatlarla satışa
sundu.
Ioniq Hybrid,
yeni geliştirilen
1.6 GDI benzinli motora sahip.
Benzinli motora
Lityum-İyon Polimer pil ile
beslenen
43.5 beygirlik bir
elektrik motoru
destek veriyor. Şehir
içi hızlarda tamamen
elektrikli olarak ilerlenebiliyor.
Pilleri şarj etmek için
benzinli motorun yanı sıra
fren sırasındaki rejenerasyonu
da kullanıyor. Bu arada,
hibrit otomobillerde fren
pedalı dozlaması genelde
sorunluyken, Ioniq'te böyle
bir sorun hissetmedim. Biraz
sert tutulan süspansiyon sisteminin
yaylanma konforu
iyi düzeyde ve yol tutuş
konusunda belirgin bir zaaf
bulunmuyor. Araçta 3 kişi
ile elde ettiğim 4.5 litre/100
km'lik yakıt tüketimi
başarılı.
Red Dot tasarım ödülünü de alan Ioniq, fastback tarzı arka tasarımı, büyük ön ızgarası, yüksek konumlu stop lambalarıyla son derece sportif ve şık görünüyor.
İç mekanda tasarım sürücü odaklı. İçi geniş ve ferah olan Ioniq'in 443 litrelik bagaj hacmi de ailelerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek kadar büyük ve kullanışlı.