İstanbul’da toplu ulaşım sorunu giderek büyüyor: Vatandaşın can ve mal güvenliği tehlikede! Sigorta şirketleri kapılarını kapattı

İstanbul'da toplu taşıma sistemini 4.5 yılda çökerten CHP'li İBB yönetiminin pervasızlığı vatandaşın can ve mal güvenliğini tehlikeye atmaya devam ediyor. Yanan, denize düşen, arızalanan İETT otobüsleri ile ilgili haberler artık her gün gündemde gördüğümüz başlıklar halina geldi. Dün meydana gelen olay ise bardağı taşıran son damla oldu. Başakşehir'de fren sistemi arızalanan İETT otobüsü yoldan çıkarak yan yattı. Biri çocuk 7 yolcu yaralandı. Peki bu kazaların sebebi ne? A Haber muhabiri Mehmet Karataş’ın konuğu olan Bağcılar Belediye Başkanı ve İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir konuya lişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. Abdullah Özdemir soruna ilişkin İEET bakım ihalelerine dikkat çekti.

Giriş Tarihi 20 Eylül 2023, 14:38 Güncelleme 20 Eylül 2023, 15:13
İstanbul’da toplu ulaşım sorunu giderek büyüyor: Vatandaşın can ve mal güvenliği tehlikede! Sigorta şirketleri kapılarını kapattı

İÇİNDEKİLER

İstanbul'da toplu ulaşım sistemi 4.5 yılda çöktü.

Seçim döneminde ulaşımı sorun olmaktan çıkarma sözü veren İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu yönetimindeki megakentte bakımsız bırakılan tramvay, metro, metrobüs ve otobüsler gün geçmiyor ki yanma, arıza ve kaza haberleriyle gündemde yer edinmesin.

BİRİ ÇOCUK 7 KİŞİ YARALANDI
İstanbullunun can ve mal güvenliğinin her geçen gün tehlikeye atıldığı son kaza ise dün Başakşehir'de meydana geldi. Güvercintepe Mahallesi Yeşilyurt Sokak üzerinde seyir halindeki MK11 hat nolu Olimpiyatköy Metro- Güvercintepe seferini yapan İETT otobüsü, saat 15.00 sıralarında yokuşu çıkarken fren sisteminde meydana gelen arıza sonucu bir anda geri geri gitmeye başladı.

Rampa aşağı doğru geri gelen otobüsü gören diğer araç sürücüleri ise son anda araçlarını durdururken körük kısmını kontrol edemeyen otobüs sürücüsü yol kenarındaki korkuluklara ve elektrik direğine çarptı.

Hızını alamayan otobüs boş araziye doğru kayarak yan yattı. Yolcular otobüs içerisinde mahsur kaldı. İhbar üzerine bölgeye çok sayıda ambulans ve itfaiye aracı gönderildi. Biri çocuk 7 yolcunun yaralandığı kazada otobüsten çıkartılan vatandaşlar çevredeki hastanelere kaldırılırken otobüs yaklaşık 3 saatlik çalışmanın ardından kaldırılarak garaja çekildi.

Peş peşe meydana gelen bu kazalar, Araçlara bakımları düzgün yapılmıyor mu? İhalelerde sorun var mı? sorularını getirdi.

Merak edilenleri Bağcılar Belediye Başkanı ve İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Abdullah Özdemir cevapladı.

Abdullah Özdemir'in öne çıkan sözleri şu şekilde:

İETT VE YOLCU SİGORTASI
Önceden yolcu sigortası dahi yapılırdı. Şu anda bu işlemler yapılmıyor. Dün kazadaki yolcuları hiçbir sigortası yok. Zorunlu trafik sigortası da doğrudan temin şeklinde alınır oldu. Sigorta şirketleri kazalar nedeniyle İBB'ye sigorta yapmıyor. Bu kazaların artması sebebiyle bu yaşanır oldu. Artan kazalardan sonra sigorta şirketleri ciddi zararlardan kaçmak için sigorta yapmıyor.
"

VATANDAŞ KADERİNE TERK EDİLMİŞ DURUMDA
Maalesef bizim o dönem söylediklerimiz son zamanlarda yaşanmaya başladı. Bunlar adım adım artarak devam ediyor, üzücü bir durum. İETT'den duman çıkmasının, yanmasının ya da çeşitli kazaların olmasının sebebi İETT'nin doğru yönetilmemesinden kaynaklanıyor. 4,5 yılda 5 Genel Müdür değişimi oldu. Bir istikrarsızlık söz konusu ve yapboza dönmüş durumda. Bunun çözme adına bir irade ortaya koyma niyeti de yok. Vatandaş kendi kaderine terk edilmiş durumda.

UYARILARA RAĞMEN YAPTILAR
Çözüme yönelik tek bir adım atmadılar. Otobüsler duman çıkardı, yandı. Bunun akabinde freni boşalıp kazalar olabilir dedik onlar da olmaya başladı. Çünkü bakım-onarım ihaleleri düzgün şekilde yapılmıyor. CHP Milletvekili Özgür Karabat'ın iltisaklı olduğu bir şirkete 7 milyarlık ihalenin 4 milyardan fazlası verilmiş durumda. Bunları göz göre göre yapan bir yönetim söz konusu. Her uyarımıza rağmen yaptılar.

İHALE HEP AYNI FİRMAYA VERİLİYOR
Otobüsü yapan firmayı yetersiz buldular ve yeni kurulmuş bir şirkete 4 milyar TL'den fazla ihale verdiler. Biz bunları defalarca anlattık. Burada otobüsü üreten Mercedes'in kabul edilmediği bir ihale durumu var. Bunun gibi birçok örnek var. Ve çok yüksek maliyetlerle bu işler yapıldı ve çok ciddi soru işaretleri söz konusu. İhaleyi hep aynı firma alıyor, tek firma çalışıyor ihaleye giren başka firmalar olsa bile teminat mektubunu unutma gibi garip işler oluyor.

Bakım-onarım firmalarının düzgün firmalara verilmesi gerekiyor. Burada sıkıntılar yaşandı ve yan sanayi ürünler kullanıldı. Firmalar bu işi düzgün yapmadılar. Otobüslerin yenilenmesi gerekiyor ama yenilenmiyor. AK Parti döneminde yıllık ortalama 400 otobüs alınırdı ve bu da otomatikman yaşlanan otobüslerin filodan çıkmasını sağlardı. AK Parti döneminde otobüslerin yaşı 4 yaşa kadar düşürmüştük. Şu anda ortalama yaşı 10'nun üzerine çıktı.

SİGORTA ŞİRKETLERİ KAPILARI KAPATTI
Önceden yolcu sigortası dahi yapılırdı. Şu anda bu işlemler yapılmıyor. Dün kazadaki yolcuları hiçbir sigortası yok. Zorunlu trafik sigortası da doğrudan temin şeklinde alınır oldu. Sigorta şirketleri kazalar nedeniyle İBB'ye sigorta yapmıyor. Bu kazaların artması sebebiyle bu yaşanır oldu. Artan kazalardan sonra sigorta şirketleri ciddi zararlardan kaçmak için sigorta yapmıyor."

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN