Osmangazi Köprüsü açıldı

Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirdiği "dev projelerden" olan ve İzmit Körfezi’nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü açıldı.

Giriş Tarihi 30 Haziran 2016, 00:00 Güncelleme 30 Haziran 2016, 20:39
Osmangazi Köprüsü açıldı

İÇİNDEKİLER

Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü köprüsü olarak kayıtlara geçen Osmangazi Köprüsü, yaklaşık 9 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate düşürecek. 2013 yılında temeli atılan köprü, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılacağı törenle hizmete açıldı.






İŞÇİ VE VATANDAŞLARA İFTAR
30 Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve 2 bin 682 metre uzunluğa sahip.

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprü, İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandırdı.

Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer aldı.

İzmit Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprüde, 8 bin işçi çalıştı.

Işıklandırılmasıyla estetik bir görüntü oluşturan köprünün göründüğü Karamürsel, Dilovası, Körfez ve Gebze ilçeleri cazibe merkezi haline geldi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım, açılış töreninin ardından işçi ve vatandaşlarla iftar yapacak.

Körfezin iki yakasını birleştiren köprünün açılışında milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 400 kilometre hız rekoru denemesi yaptı.

İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek, toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 4 dakikada geçilebilecek.



Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak İzmit Körfezi'nde otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde 4 dakikada geçilebilecek.

Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörüldü.