Tüketiciyi haksız kazancın kapısı olarak gören
bankalar,
kredi verirken vatandaştan binbir türlü istekte bulunuyor. Ancak bunlara boyun eğmek zorunda değilsiniz. Tüketicilerin bankalara karşı dik durmasını isteyen uzmanlar; pazarlık yaparak masrafların düşürülebileceğini, faizin indirilebileceğini söyledi. Uzmanlar, en avantajlı krediyi veren bankanın tercih edilmesi gerektiğini, böylece yüksek faiz ve dosya masrafı isteyen bankaların bir miktar geri adım atabileceklerini kaydetti.
Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, bankayla işlem yapan tüketicilerin
dosya masrafı, kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti veya benzer isimler altında
bir takım bedelleri ödemek zorunda bırakılmasının haksız ve hukuksuz olduğunu vurgulayarak, "Ancak bu işin en kolay yolu, kredi çekeceğiniz zaman veya bankadan kredi kartı alacağınız zaman bankalarla oturup pazarlık etmek" dedi.
20 KALEM KOMİSYON
Gündüz,
bankalardan
kredi çekeceklerin sözleşmelere şerh koymaları ya da imkanları varsa avukata danışarak sözleşme imzalamaları tavsiyesinde bulundu. Bankaların bu yıl yaptıkları sözleşmelerde kullandırdıkları kredilerde
20 kalem komisyon alabildiğine işaret eden
Gündüz, bu kalemlerin içerisinde
dosya masrafı ve kredi kartı aidat komisyonlarının da bulunduğunu dile getirdi.
MAHKEME TÜKETİCİNİN YANINDA
Neşet Gündüz, 4077 sayılı eski Tüketici Yasası ile tüketicinin, 2014 yılından itibaren 10 yıl geriye dönük olmak kaydıyla
bankalara verdiği komisyonları mahkeme kararıyla alabildiğini hatırlattı.
Gündüz, hakem heyetlerine verilen dilekçelerin de
yüzde 95'nin tüketici lehine sonuçlandığını kaydetti.