Turizm kurnazı

Kur fırsatçıları turizmcileri vurdu. Gıda ürünlerindeki fiyat artışları nedeniyle sıkıntıya düşen oteller, yiyecek-içecek maliyetlerinin yüzde 50 artmasından şikayet ediyor...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 23 Nisan 2015 Güncelleme 23 Nisan 2015, 01:42
Turizm kurnazı

İÇİNDEKİLER

Son dönemde hareketli seyreden kur, fırsatçılara kapı araladı. Kurun artışıyla birlikte dövizle satış yapan otelcilerin kurdan kazanç elde etmesi gerekirken, fırsatçılar nedeniyle otelcilerin de maliyetleri arttı. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, otellerin özellikle yiyecek içecek maliyetlerinin yüzde 50 arttığını söyledi. Ayık, "Biz maliyetimiz arttı dediğimizde bize 'Peyniri, ekmeği kurla mı alıyorsunuz?' diyorlar. Neredeyse durum böyle oldu, çünkü insanlar kuru bahane ederek fiyatlarını hemen yükseltiyor" dedi. Doların aşırı değerlenmesi nedeniyle insanların alım gücünün düştüğünü vurgulayan Ayık, özellikle Rusya pazarında yaşanan sıkıntı nedeniyle yüksek bir döviz girdisi sağlayamadıklarını ifade etti.

YURT DIŞINA ÇIKIŞ AZALDI
Tur operatörleri de kurun hareketli seyrinden etkilendi. Doların yükselen bir seyir izlemesi nedeniyle yurt dışı çıkışların (outgoing) olumsuz etkilendiğini aktaran sektör oyuncuları, iç pazarda artış olduğunu vurguladı.

Betül ATAKENT