AUDİ
Bu yıl ise bir başka önemli Alman otomobil firmasının adı dizel skandalıyla anıldı. Almanya Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt, Audi'nin bazı dizel motorlu araçların egzoz emisyon testleri sırasında sonuçları yanıltıcı yazılım kullandığını söyledi.
Bu durumun 2009-2013'te üretilen V6 ve V8 dizel motorlu Audi A8 ve A7 modellerinde fark edildiğini aktaran Dobrindt, bu konuyu bugün Audi'nin de bünyesinde olduğu Volkswagen Üst Yöneticisi (CEO) Matthias Müller ile görüştüğünü kaydetti. Dobrindt, söz konusu durumdan dolayı 24 bin aracın geri çağrılacağını bildirdi.
Münih Savcılığı da hilekarlık ve yanıltıcı reklam şüphesiyle şirkete soruşturma başlattı.
MERCEDES
Son olarak, Mercedes-Benz ve Smart markalarını bünyesinde bulunduran Daimler AG, birkaç gün önce, Avrupa'daki 3 milyondan fazla dizel motorlu Mercedes-Benz aracı, emisyon değerlerini iyileştirmek için gönüllü olarak geri çağıracağını bildirdi.
Konuya ilişkin yapılan açıklamada, şirketin emisyon değerlerinde iyileştirme işleminin 220 milyon avroyu bulacağına işaret edilerek, işlemlerin gelecek haftalarda başlayacağı ve müşteriler için ücretsiz olacağı belirtildi.
Mayıs ayında da Stuttgart Savcılığı, Mercedes'i bünyesinde bulunduran Alman otomobil üreticisi Daimler AG'nin ofislerinde dizel araçlarla bağlantılı olarak dolandırıcılık ve yanıltıcı reklam şüphesiyle arama yaptı. Şirket ise soruşturmalar konusunda yetkililerle tamamen iş birliği içinde olduğunu bildirdi.
Alman basınında geçen günlerde çıkan haberde de Mercedes'in bazı dizel araçlarda egzoz emisyon testlerini manipüle eden bir yazılım kullandığı iddia edilmişti.
Alman "Sueddeutsche Zeitung" gazetesi, Stuttgart Savcılığı tarafından çıkartılan bir arama emrini gerekçe göstererek, savcıların 2008-2016 döneminde dizel motorlu bazı Mercedes-Benz araçlarında emisyon testlerini manipüle eden yanıltıcı bir yazılım kullanma ihtimalini incelediklerini öne sürdü.
Haberde, çeşitli lüks Mercedes-Benz modelleri de dahil olmak üzere Avrupa ve ABD'de aşırı emisyona sahip 1 milyondan fazla otomobil satıldığı kaydedildi.
BMW firmasının da emisyon testlerinde yanıltıcı yazılım kullandığı öne sürülmesine karşın şirket, bu konudaki suçlamaları kabul etmedi.
EGZOZ ÖLÇÜMLERİNDE DAHA FAZLA ŞEFFAFLIK SAĞLANMASI ÖNGÖRÜLÜYOR
Söz konusu gelişmelerin ardından Almanya'da egzoz ölçümlerinde daha fazla şeffaflık sağlanması öngörülüyor.
Almanya Ulaştırma Bakanı Dobrindt, bu konuda "Alman Tüketim ve Emisyon Ölçümleri Enstitüsü" adıyla bir kurum kurulacağını, kurumun denetime tabi olacağını açıklamıştı.
Alman makamlarının egzoz emisyon skandalında ne tür bir tavır takınacağı, araştırmaların ve soruşturmaların devam edip etmeyeceği ise kamuoyu tarafından yakından takip ediliyor.