HİDROLİK SİSTEM DE BOZULDU
Yardımcısı Gökberk Çağrı Karakollukçu ile birlikte kontrol kulesiyle irtibat sağladı. "Acil durum" çağrısı yaptı. Bu sırada iniş takımları da arızalandı. Sağ motor havada alev alev yanmaya başladı! Hidrolik sistemde de sorun yaşandı. Kaptan Morkan ise otomatik pilotu devre dışı bıraktı. Sağa-sola savrulan uçağı, dengede tutmaya çalıştı. Uçak patlamasın diye yakıtı boşalttı! Marmara Denizi üzerinde tur atmaya başladı. Aynı saniyelerde havalimanında da acil durum hazırlıkları başladı. 3 bin metre uzunluğundaki 17-35 sol pisti boşaltıldı. İtfaiye ve Hızır Acil ekipleri yerlerini aldı.
SAĞ MOTOR PİSTE OTURDU
Kaptan Morkan da tekrar iniş yapma kararı aldı! Saat 10.41'de, 17-35 numaralı piste teker koydu. Ancak sağ motoru piste oturan uçak, tekrar alev aldı. Morkan ise bir kez daha kahramanlık örneği gösterip uçağı, Sefaköy tarafındaki toprak alana doğru kaydırdı. Ve dev uçak, E-5 karayoluna birkaç metre kala durdu... İtfaiye, hemen alevleri söndürmeye başladı. Kapıya şişme kaydırak yanaştırıldı. 97 yolcu, hemen bu kaydırakla tahliye edildi. Kimsenin burnu bile kanamadı, olası bir facia, sorunsuz atlatıldı...
TELEFONLAR HAVADA UÇTU
Uçakta bulunan yolcular olayın dehşetini anlattı:
Erkan Parmaksız: Tekerler yere vurduktan sonra uçağın önü havalandı. Sağ motorun alev aldı. Uçağın içini koku kapladı! Herkes panik içindeydi. Maskeler açıldı! Sonra yarım saat döndük ama o yarım saat, bir ömür gibiydi! İkinci denemede tek motorla indik. Yere çok sert vurduk. Bir kadın çığlık attı! Tahliye sırasında şişme şeyler açıldı ve köpükle beraber kaydık.
Hasan Ali Eryılmaz: Piste doğru iniş yapmak üzereyken bir anda uçak yere çakılır gibi oldu ve bir anda kalktık. Türbülansta gibi bir sağa bir sola gittik. Oksijen tüpleri, maskeler açıldı. Telefonlar falan havada uçuştu! Acil durum anonsu yapıldı. Bize "Pozisyon alın" denildi ve öyle bekledik. Sonra tekrar iniş yaptık. Pistten dışarı çıktık. Herkes yaşadığına şükretti. Alkışlar falan, kıyamet koptu...
MONA SHAKAVİ: Hepimiz korktuk çığlık attık. Korkunçtu! Hala şoktayım!
TONY ABİSAAB: Uçak düşüyordu. Motorda yangın vardı. Öleceğimizi düşündüm. Kaptan hayatımızı kurtardı!
PiLOT iLE KULE ARASINDA YAŞANAN DiYALOGLAR
Kaptan Pilot: İstanbul Mayday Mayday Mayday! Tek motorumuzu kaybettik
Kule: Efendim sizi 3-5 sol piste planlıyorum. Bilginiz olsun. Herhangi bir zamanda dönüşe ve yaklaşmaya hazır olduğunuzda beni ikaz edebilirseniz 3-5 sol pisti hizmetinize açık. Sizden ikaz bekliyorum.
Kaptan Pilot: 3-5 solu planlarsanız, biz de ona uygun şekilde yaklaşacağız.
Kule: Emergency (acil durum) deklare ediyorsunuz.
Kaptan Pilot: Evet mutabıkız.
Kule: Pistte herhangi bir köpüklere ihtiyacı içerisinde misiniz? Müsait olduğunuzda kule bandına geçebilirsiniz.
Kaptan Pilot: Anlaşıldı teşekkürler, uçağımızla pist dışına çıktık.
Kule: Anlaşıldı, itfaiye şu anda müdahale ediyor. Bilginiz olsun.
YİNE BOMBA İHBARI
İzmir-İstanbul seferini yapacak Onur Air uçağına da bomba ihbarı yapıldı. İzmir'den saat 13.05'de İstanbul'a gitmek üzere kalkacak Onur Air uçağı yolcuları almadan apronda güvenli bir bölgeye çekildi. Bomba uzmanları uçakta ve yolcu bagajlarında detaylı inceleme yapmaya başladı. Yetkililer, uçak yolcularını almaya hazırlanırken iki yolcunun kendi arasında "Uçakta bomba olabileceği" yolunda konuşmalarını duyan üçüncü bir yolcunun bu durumu iletmesi üzerine alarm verildiğini bildirdi. Prosüdür gereği yapılas aramada bombaya rastlanmadı. Aramanın bitmesinden sonra uçak yolcularını alıp tekrar havalandı...
MEVLÜT YÜKSEL