Jaguar X-Type

Vergi avantajına sahip 2.0 lt’lik dizel motor sayesinde üniversite öğrencilerinin bile Jaguar almasına neden olan X-Type, uygun fiyata prestij sunmasının yanında bunun getirilerini de kullanıcısına yansıtıyor.

Giriş Tarihi 22 Mart 2010, 00:00 Güncelleme 22 Mart 2010, 16:55
Jaguar X-Type

İÇİNDEKİLER

Jaguar satıcıları ve X-Type ile Ford Mondeo arasındaki akrabalığı konuşanlar bunu genellikle kendi gözleriyle görürler. Sonuç olarak en küçük Jaguar tartışmasız bir şekilde İngiliz asaletinin temsilcisi olarak tanımlanır. Tasarım tekniği ondan büyük birader XJ olarak söz eder. Buna ek olarak, Mondeo'dan paslanmaz çelikten yapılmış tamponları dışında teknolojik açıdan büyük bir farklılık bulunmuyor. Audi A4, BMW 3 Serisi veya Mercedes C Serisi gibi prim yapan modellerin müşterilerini kapma girişimleri genellikle başarısızlıkla sonuçlanıyordu. Ta ki 2.0 lt'lik dizel motorun ithalati başlayana ve sadece bu modele özel indirimli fi yatlar yürürlüğe girene kadar. 2006'da olan bu hadise X-Type'ın bir anda "Halk" için Jaguar modeli olmasını sağladı. Bunun dışında aynı sınıf içerisinde popüler olmayan 4 tekerlekten çekişli versiyonlar yakıt canavarı benzinli motorlarıyla paylarını alıyorlar. İç mekanda karakteristik Jaguar hatları dikkat çekici. Otomatik şanzıman kolunun "J" formundaki yolu da Jaguar'a özel. Kalitele ahşap ve deri malzemeler detay işçiliğindeki pürüzleri unutturabilir. Ön koltuklarda yeterince oturma alanı sağlanırken arkada, çoğu Jaguar modelinde olduğu gibi rakiplerinin gerisinde bir baş mesafesi sunuluyor.

Artılar

* Prestijli tasarım
* Önde geniş oturma alanı
* Modern motorlar
* İyi teknoloji
* Yol tutuş

Eksiler

* Yürüyen aksam uyumlu değil
* Yüksek lastik sesi
* Detay işçiliğinde kusurlar
* 2.0 lt'lik dizel motorda otomatik şanzıman seçeneği yok
* Benzinlilerde yüksek yakıt tüketimi

Tipik sorunlar

• Frenlerde aşınma
• El freninde sorun
• Elektrik arızası

Tavsiye edilen motor seçenekleri

2.0 lt, dizel, 130 HP Sorunsuz çalışan turbo dizel ile güçlü performans. Ortalama yakıt tüketimi 5.7 lt/100 km.

2.5 lt, V6, benzinli, 196 HP Sorunsuz çalışan bir motor ancak performansı zayıf. Ortalama yakıt tüketimi 10.3 lt/100 km'dir.

Model tarihçesi

2001
İki farklı V6 benzinliyle (2.5 lt 196 HP ve 3.0 lt 231 HP) ve 4 tekerlekten çekiş sistemiyle tanıtıldı.

2002
156 HP gücünde 2.0 lt'lik V6 motor sadece önden çekişli olarak tanıtıldı.

2003
2.0 lt'lik 130 HP gücünde turbo beslemeli dizel motor eklendi.

2004
Station karoserli versiyon tanıtıldı.

2005
2.2 lt'lik dizel motor seriye eklendi.

2006
2.0 lt'lik dizelde kampanya başladı.