Jaguar S-Type

1999’dan beri Audi A6, BMW 5 Serisi ve Mercedes-Benz E Serisi ile rekabete giren eden Jaguar, prestijini logosundan ve konforundan alıyor

Giriş Tarihi 22 Mart 2010, 00:00 Güncelleme 22 Mart 2010, 16:59
Jaguar S-Type

İÇİNDEKİLER

Orta-üst sınıfta yaşanan ciddi rekabette farklı ruhu ve prestijli yapasıyla Alman rakiplerinden ayrılan Jaguar, konfor ve kalite unsurlarına güveniyor. İkinci el otomobiller arasında tercih listesinde kalite, konfor ve prestij unsurlarını ön planda tutanların ilk alternatifl erinden biri olan Jaguar S-Type'ın 2007 yılında üretimi durduruldu, yerine XF geçti. Kaliteli malzemelere rağmen yer yer işçilik sorunlarına rastlanan S-Type'ın otomatik şanzımanında da zaman zaman geçiş problemleri yaşanıyor. Başarılı süspansiyon sistemiyle elini sıkılaştıran araçta arka koltuklarda rakiplerine oranla daha dar bir diz ve baş mesafesi sunuluyor. Yüksek yakıt tüketimi ve ülkemizdeki vergilendirme nedeniyle kısa sürede yüksek ranlarda değer kaybetmesi ikinci elde bir açıdan Jaguar almak isteyenleri sevindirirken satanlarıysa üzebiliyor. Sınırlı sayıdaki servis hizmetleri de Jaguar'ın dezavantajlarından.
Artılar * Yüksek konfor
* Rahat koltuklar
* Modern motorlar
* Başarılı yalıtım
* Eşsiz bir motor performansı
Eksiler

* Tüketimi yüksek V8 motor
* Dar bagaj hacmi
* Kötü görüş açıları
* Zayıf fren sistemi
* Yüksek değer kaybı

Tipik sorunlar

* Ön aksta aşınma
* Tekerlek askılarının lastik yataklarına çarpması
* Aşınmış fren balataları

Tavsiye edilen motor seçenekleri

4.2, V8, benzinli, 276/299 HP
Güçlü benzinli motor. Ortalama yakıt tüketimi 13.5 lt/100 km.

2.7 lt, V6, dizel, 207 HP
Ekonomik ve modern. Ortalama yakıt tüketimi 9.5 lt/100 km.

Model tarihçesi

1999 Pazara giriş yaptı.
2000 Yeni hidrolik direksiyon.
2001 Sesle kumanda edilebilen telefon opsiyonel olarak sunuldu.
2002 Yürüyen aksam ve otomatikşanzımanda düzeltme yapıldı, yeni motor eklendi.
2004 Aracın ön ve arkasında değişikliler yapıldı, yeni 2.7 lt'lik dizel V6 motor eklendi.