Peugeot 402 Eclipse

Yıl 1935. Bu dönemde birçok otomobilin sileceği yokken, camları elle açılıp kapanırken ve hatta motoru bile kolla çalıştırılırken Peugeot, katlanabilen sert tavanlı modelleri üretmeye başlamıştı.

Giriş Tarihi 03 Mart 2010, 00:00 Güncelleme 03 Mart 2010, 14:31
Peugeot 402 Eclipse

İÇİNDEKİLER

Otomobil üreticileri ne kadar tuhaf değil mi? Bir yandan otomobillerin ağırlığını azaltmak için kullanılan malzemeler üzerinde sürekli çalışıyorlar. Diğer tarafta açılır kapanır sert tavan yaparak aracın ağırlığını fazladan 200 kg arttırıyorlar. Bunu yapma nedenleriyse çok basit; sürücü ve yolcuların otomobilden daha fazla keyif alması. İşte keyfi ne düşkün olarak ünlenen Fransızlar, yavaş yemek yiyen sağlıklı beslenen ve bir şarabı uzun yıllar beklettikten sonra 50 dakikada tüketen bir millet.

Bir Fransız markası olan Peugeot'nun, tek bir dokunuşla açılıp kapanan tavanı da acaba işi keyfe dönüştüren bir teknoloji mi yoksa dönemin şartlarına göre tembellik miydi? Bizce bu iş çağın ötesinde bir teknolojiydi. Peugeot'nun bu zeki tasarımını 1935 yılında geliştirdiğini düşünürsek Fransız markayı saygıyla selamlamak da farz olur. Farklı karoser seçenekleriyle üretilen Peugeot 402, ilk kez 1935 yılında düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.

Peugeot 402'ler, aynı şasi üzerinde üretiliyorlardı. Bu nedenle tüm 402'ler; yuvarlak hatlara sahip aerodinamik tasarımları, arka lastikleri üzerindeki kapakları, krom panjurun içinde birbiriyle yan yana duran farları ve yana açılan sinyalleriyle dikkat çekiyorlardı. Peugeot 402, zamanın ilerisinde bir teknoloji sunarken model yelpazesinde bulunan Eclipse versiyonu, dünyanın ilk açılır kapanır sert tavanlı otomobiliydi. Patenti Georges Paulin'e ait olan bu sistemde, otomatik olarak açılan bagaj kapağının ardından karşılıklı ikişer adet kol, sert tavanı yerinden kaldırarak ön cama oturtuyordu. Ardından tekrar bagaj kapağı eski haline dönüyordu. Bagajın açılma ve kapanma süresi hakkında net bir veri bulunmazken araç kullanıcılarının aktardıklarına bu süre göre birkaç dakikayı aşmıyordu. Bagaj mekanizmasında kullanılan tek parça kollar, sert tavan ve yedek lastik dışında bagajda eşyalar için fazla yer almıyordu.

Dönemin birçok otomobilinde 6 V (Volt) elektrik tesisatı kullanılırken 402'de 12 Volt'du ve araç içerisine simetrik yerleştirilmişti. Ayrıca Peugeot 402'ler modern bir sigorta kutusuna sahipti. Kapıları geriye doğru açılan bu aracın 5 kişilik iç mekanında çok sayıda gösterge bulunurken ön panel adeta uçak kokpitini hatırlatıyordu. Peugeot 402'de 55 HP gücündeki 2.0 lt'lik 4 silindirli benzinli motor görev yaparken bu araçta overdrivelı yanı otomatik sayılabilecek bir şanzıman seçeneği düşünülmüştü. Ancak maliyeti arttıracağı için bu proje ertelendi. 1937 yılında 2.2 lt'lik motor seçeneğiyle üretilen Peugeot 402 yerini 302 modeline bıraktı. Peugeot 402, birkaç yıl öncesine kadar unutulan bir otomobildi. Fransız üretici, 207 CC'nin tanıtımında 402 Eclipse'i de öne çıkartırken adeta birçok kişiye ilk coupe cabrio otomobilleri Amerikalıların yapmadığını hatırlatıyordu.