Bir milyar mavi

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 28 Mart 2015 Güncelleme 28 Mart 2015, 00:54
Bir milyar mavi

İÇİNDEKİLER

Türk denim sektörünün önde gelen markalarından Mavi, 1991 yılında girdiği pazardaki yükselişini 1 milyar lira ciro çıtasına çıkardı. Türkiye ve dünyada yılda ortalama 6.5 milyon jean satan Mavi, Amerika'nın yanı sıra 50 ülkede 379 mağazaya ulaştı.

TURKVEN DİNAMİZM KATTI

Mavi'nin CEO'su Cüneyt Yavuz,
Mavi'nin 2008 yılından sonra strateji değişikliğine giderek dünyada marka olma yolunda ilerlediğini belirterek, "Her yıl yüzde 30 büyüyerek 996 milyon lira ciroya ulaştığını kaydetti. Yavuz, 2015'te 71 milyon lira yatırım ve 1.2 milyar lira ciro hedeflediklerini, bu yıl 500 kişi daha işe alıp çalışan sayısını 3 bin 500 yapacaklarını söyledi. Halen Ziylan, Tekin Acar, Golf, Doğtaş, Domino's Pizza, UNO, Intercity ve Pronet gibi şirketlerde de yatırımları bulunan Turkven'in 2008'de ortak olduğu Mavi'deki hisselerini değerlendiren Yavuz, şöyle konuştu: "Bu tür fonlar, şirketleri belli dönemler itibariyle alırlar ve satarlar. Bu süre de 10 yıldır. Bu fonun da Mavi'deki yatırımı 7'nci yılına girdi. 3 yıl içinde ne olur bilemeyiz. Ama hisseleri düşünmek benim işim değil. Biz satışlarımıza bakarız. Odaklanmamız gereken bir pazar var."