Masraflar iade

TAKVİM; bankalara, 'Ziraat Bankası gibi elinizi taşın altına koyun' diye seslendi. Özel bir banka kulak verdi, müşterileri arayıp, dosya masrafı ve komisyonları iade edeceğini açıkladı. Sıra diğerlerinde...

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 16 Şubat 2015 Güncelleme 16 Şubat 2015, 02:08
Masraflar iade

İÇİNDEKİLER

Bankalar Birliği Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın 'dosya masrafları ve komisyonları talep eden herkese ödeyecekleri' açıklaması, sektöre örnek oldu. TAKVİM, bu açıklamanın ardından "Tüm bankalar elini taşın altına koysun, tüketicinin masraf ve komisyonları iade edilsin" çağrısı yaparken, uygulamaya yayılmaya başladı. Özel bir bankanın da bu konuda harekete geçtiği öğrenildi. Tüketici Sorunları Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu, Ziraat Bankası'ndan sonra bir özel bankadan da tüketicilere dosya masrafı ve komisyonların iade edileceğine yönelik telefonlar gelmeye başladığını söyledi. Ağaoğlu, "Bununla ilgili Bankalar Birliği ya da başka bir üst kuruluş tarafından alınan genel bir karar yok. Bankalar bu konuda özgür. Tüketicileriyle barış imzalamak isteyen bankalar, tüketicilerinden şubelere uğrayarak komisyon ve dosya masrafı iadelerini almalarını istemeli" diye konuştu.

'DİĞERLERİ DE KATILSIN'

Aydın
'ın açıklamalarından sonra bankalar ile tüketici arasında samimi bir 'barış süreci' başladığını belirten Ağaoğlu, hakem heyetlerine yapılan başvuruların yüzde 90'ınına yakınını bankalara ilişkin şikayetlerin oluşturduğunu vurguladı. Ağaoğlu, şöyle devam etti: "Barış sürecine diğer bankaların katılması ile hakem heyetleri rahat nefes alacak. Bankalar mahkemelerde ek külfet ve masraflardan kurtulacak. Tüketici, hakem
heyetlerinde boşa zaman harcamayacak."

YARGI KARARLARINA SAYGI GÖSTERİN
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, bankaları, tüketicilerden alınan ücret ve komisyonları geri vermeye çağırdı. Bilinçli kişilerin hak arama mücadelesiyle gelişen tüketici hareketi karşısında hiçbir bankanın durmasının mümkün olmadığını belirten Çakar, şunları kaydetti: "Şimdi tüm bankalara sesleniyoruz, 'geliniz şimdiye kadar yapılan yanlışlardan dönünüz.' Tüketici hakları ihlalleri yerine müşteri mutluluğunu sağlayınız ve tüketici hakları ile yargı kararlarına saygı gösteriniz."